ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
چرا به طراحی وب سایت احتیاج داریم

سوال: شرکت من بسیار کوچک است و فقط از من و دو کارمند دیگر تشکیل شده و محصول ما واقعا نمی تواند بصورت آنلاین فروخته شود. آیا واقعاً به وب سایت احتیاج دارم؟

جواب: این یک سوال خوب است. در حقیقت، این یکی از مهمترین و متداول ترین سؤالات عصر تجارت الکترونیک است. با این حال، قبل از اینکه جواب بدهم، به اولین باری که این سؤال از من پرسیده شد برگردیم. در حوالی سال 1998 بود، در سال هایی که اینترنت یک کودک نوپا بود.

من در انجمنی در مونتگومری آلاباما در مورد تأثیر اینترنت بر مشاغل کوچک سخنرانی می کردم. در سال 1998، که ده ها سال پیش و در اوایل دنیای اینترنتی بود، آینده تجارت الکترونیک را همه حدس می زند اما حتی منفی ترین آینده نگرها هم قبول کردند که همه علائم نشان می دهد که بخش بزرگی از درآمدهای تجاری آینده از معاملات آنلاین یا از معاملات آفلاین که نتیجه تلاش بازاریابی آنلاین بود، کسب می شود.

بنابراین آیا کسب و کار و شرکت شما باید وب سایت داشته باشد، حتی اگر شرکت یا تجارت کوچکی باشد و یا حتی محصولات و خدماتی را که فکرش را هم نمی کنید باید بصورت آنلاین فروخته شود. پاسخ من در سال 1998 همان جواب امروز من است: بله، اگر شغلی دارید، بدون شک باید برای آن وب سایت داشته باشید و برای آن به طراحی وبسایت مشغول شوید.

همچنین، سریعاً کالای خود را به عنوان کالایی که امکان فروش آنلاین را ندارد، معرفی نکنید. در حال حاضر، تعداد بسیار کمی از محصولات و خدمات وجود دارد که نتوان آن را از طریق اینترنت فروخت. هم اکنون بیش از 20 میلیون خریدار بصورت آنلاین هستند و همه چیز را از کتاب و رایانه گرفته تا اتومبیل و املاک و مستغلات، جت هواپیما تا گاز طبیعی را به صورت آنلاین خریداری می کنند. اما باید متوجه شوید که چگونه آن را بصورت آنلاین بفروشید.

بگذارید یک نکته را روشن کنم: من نمی گویم شما باید تمام تلاش خود را برای فروش کالاها از طریق اینترنت انجام دهید، اما اگر محصول شما قابلیت فروش آنلاین آسان را دارد، حتما این کار را انجام دهید و مطمئناً باید آن را در نظر بگیرید. نکته ای که باید در اینجا مطرح شود این است که شما باید حداقل در وب حضور داشته باشید تا مشتریان، کارمندان بالقوه، شرکای تجاری و شاید حتی سرمایه گذاران بتوانند به سرعت و به راحتی اطلاعات بیشتری در مورد شغل و محصولات و خدمات شما کسب کسب کنند و به شما پیشنهاداتی بدهند.

اما این کافی نیست که فقط یک وب سایت داشته باشید. اگر می خواهید جدی گرفته شوید باید یک سایت حرفه ای داشته باشید. از آنجا که بسیاری از مصرف کنندگان اکنون قبل از خرید در یک فروشگاه اطلاعات را جستجو می کنند، سایت شما ممکن است اولین فرصتی باشد که می توانید در خرید یک مشتری بالقوه احساس خوبی ایجاد کنید. اگر سایت شما خوب به نظر نرسد و طراحی وبسایت تان خوب انجام نشود و یا به دست یک طراح سایت عالی، طراحی نشود شانس شما برای ایجاد اولین تصور خوب از بین می رود.

یکی از نکات جالب در مورد اینترنت این است که هنگام رقابت با پسران بزرگ، زمین بازی را ترسیم کرده است. همانطور که گفته شد، شما در ایجاد اولین تصور خوب برای مشتری، یک حق شوت دارید. داشتن یک سایت طراحی شده ی خوب، می تواند حرفه ای بودن و  بزرگی یک شرکت را به مشتریان نشان دهد. البته معکوس آن نیز صادق است. من بسیاری از وب سایت های شرکت های بزرگی را دیده ام  که به طرز بدی طراحی و شده اند و اعتبار، بزرگی و حرفه ای بودن آن شرکت را زیر سوال برده اند. پس کار طراحی سایت شرکتتان را به یک طراح سایت ماهر بسپارید و این کار را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

شما خاطرنشان می کنید که فعالیت شما یا شرکتتان کوچک است اما وقتی صحبت از مزایای استفاده از یک وب سایت می شود، اندازه آن فرقی نمی کند. مهم نیستم که شما یک کسب و کار یک نفره داشته باشید یا یک کمپانی عظیم 10،000 نفره. اگر وب سایت نداشته باشید، تجارت خود را نسبت به سایر شرکت هایی که دارای وب سایت هستند از دست می دهید.

در اینجا قاعده من این است: در واقع بهتر است که به هیچ وجه وب سایتی نداشته باشیم تا وب سایتی داشته باشیم که باعث شود تجارت شما بد جلوه کند. سایت شما درباره فعالیت شما صحبت می کند. مثلا می گوید سلام، نگاه کنید، ما تجارت خود را آنقدر جدی می گیریم که این سایت فوق العاده را برای مشتریان خود ایجاد کرده ایم. اما حالت دیگری هم وجود دارم، مثلا ممکن است فریاد بزند: سلام، نگاه کن، من به خواهرزاده 10 ساله ام اجازه طراحی سایت خود را داده ام.

 "آرزوی موفقیت برای یافتن هر چیزی"!

وب سایت شما بخش مهمی از تجارت شما است. پس حتماً با این طرز فکر به جلو بروید.

 

تعداد بازدید: 927
نویسنده: هانیه سهرابی
3.3/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification