ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
چگونه بک لینک ها می توانند ترافیک وب سایت را افزایش دهند

در طراحی وب سایت 100 دلاری، صاحبان مشاغل غالباً آنقدر روی کلمات کلیدی و سایر عوامل بهینه سازی موتور جستجو (seo) در صفحه تمرکز می کنند تا از اهمیت لینک دهنده ها غافل شوند.

برخی از کارشناسان صنعت تخمین می زنند که بک لینک ها می توانند حداکثر 80 درصد وزنی را که الگوریتم های رتبه بندی موتور جستجو به وب سایت ها می دهد را اختصاص دهند. وقتی نوبت به بهبود نحوه یافتن مشاغل در جستجوها می رسد، ایجاد لینک هایی از وب سایت های دیگر به سایت خود، فرصتی بیش از حد بزرگ است.

اگر به طور فعال در حال ایجاد بک لینک نیستید، در اینجا اصول اساسی برای شروع کار آورده شده است:

بک لینک چیست؟

ابتدایی ترین تعریف ا ز بک لینک، این است که بک لینک یک پیوند ارتباطی بین دو صفحه وب است. ممکن است پیوندهای داخلی بین صفحات مختلف در سایت خود یا پیوندهای خارجی که از سایت شما را به سایر منابع وب مفید ارتباط می دهد، داشته باشید. پیوندهایی که از یک سایت دیگر به شما مراجعه می کنند به عنوان بک لینک دیده می شوند زیرا به صفحات شما باز می گردند.

چرا باید به ساختمان بک لینک اهمیت دهید؟

از دیدگاه بهینه سازی موتور جستجو، پیوندها محبوبیت سایت را نشان می دهند. در اصل، هر بار که سایتی به صفحات شما پیوند می زند، می گوید که آنها را شایسته به اشتراک گذاشتن با خوانندگان خود می داند. هنگامی که عنکبوت های موتور جستجو سایتی را با تعداد زیادی سایت دیگر پیدا می کنند، نتیجه می گیرند که این سایت اطلاعات با کیفیتی را ارائه می دهد که باید با رتبه های بالا به آنها پاداش داده شود.

ویژگی هایی در بک لینک وجود دارد که در الگوریتم های رتبه بندی اهمیت دارند. به عنوان مثال، یک بک لینک از یک سایت دارای رتبه بالا، بیشتر از یک سایت رتبه پایین خواهد بود. پیوندی از سایت مربوطه در صنعت شما نیز وزن بیشتری کسب می کند.

اما از آنجا که موتورهای جستجو نمی توانند کیفیت هر سایت را به صورت دستی ارزیابی کنند، برای تعیین ارزش کلی یک سایت به تعداد لینک دهنده های اشاره شده به یک سایت و کیفیت نسبی لینک ها متکی هستند.

چگونه می توانید شروع به ساخت بک لینک به سایت خود کنید؟

اگر محتوای جذابی را منتشر می کنید، آن را از قبل به سایت خود پیوند بدهید. این مورد به اندازه ای کافی است که سایت شما را در نتایج جستجو رقابتی کند. شما باید در مورد ایجاد لینک های پشتی طرفدار باشید.

معیارهای زیر را در نظر داشته باشید:

  1. لینک های برگشتی باید از سایت های مربوطه منتشر شوند که محتوای با کیفیت را منتشر می کنند.
  2. برای آنها هزینه ای پرداخت نمی شود. این یک استراتژی "کلاه سیاه" است که گوگل آن را قبول نمی کند.
  3. بک لینک باید به آرامی ساخته شود. اگر خیلی سریع آنها را ایجاد کنید، به نظر می رسد که شما در رتبه بندی ها تقلب کرده اید و از موتورهای جستجو مجازات می شوید.

برای یافتن سایتهایی که می خواهید برای بک لینک های احتمالی هدف قرار دهید، ابتدا ببینید کدام وب سایت به رقبای شما پیوند دارند. می توانید در سایتهایی مانند Majesticseo یا Open Site Explorer جستجوی URL های رقبا را انجام دهید. پس از فهمیدن سایتها با رقبای خود پیوند برقرار می کنید، به این سایت ها مراجعه کنید تا دریابید که آیا محتوای شما نیز مناسب است یا خیر.

روش دیگر، پیگیری فرصتهای پیوند نامشخص است. فرض کنید سایتی دیگر سایت شما را به عنوان مرجع ذکر کرده یا یکی از مقاله های شما را بدون ارائه لینک انتساب مناسب نقل کرده است. با ردیابی نام تجاری خود و سایر کلمات کلیدی مارک دار با Google Alert، می توانید چنین فرصت های برگشت پیوندی از دست رفته را رصد کنید و با صاحبان سایت تماس بگیرید تا از آنها بخواهید که به درستی به صفحات شما پیوند دهند.

 

سایر فرصتهای بک لینک شامل موارد زیر است:

  • ارسال مهمان. در نوشتن محتوا برای سایت های افراد دیگر پیشنهاد دهید. این می تواند به شما در گرفتن سرعت و بک لینک های اضافی کمک کند.
  • در اطلاعیه های مطبوعاتی اگر چیزی جالب برای به اشتراک گذاشتن دارید، انتشار مطبوعات آنلاین می تواند تعداد بک لینک شما را تقویت کند.
  • شبکه اجتماعی. هنگامی که به طور فعال در سایت های شبکه های اجتماعی شرکت می کنید، نه تنها خود را به عنوان یک متخصص معرفی می کنید، بلکه می توانید تعدادی بک لینک ها را نیز انتخاب کنید.

اگرچه هر یک از این استراتژی های بک لینک می تواند به صعود سایت شما در رتبه بندی موتورهای جستجو  در زمان طراحی سایت کمک کند، اما باید نتایج را پیگیری کنید تا ببینید کدام تکنیک ها بیشترین تأثیر را دارند. با گذشت زمان، یک پیوند سازنده پیوسته باید پیشرفتهای چشمگیری در رتبه بندی جستجوی شما و ترافیک سایت داشته باشد.

تعداد بازدید: 980
نویسنده: هانیه سهرابی
3.8/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification