ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
چگونگی تست وبسایت به روش اسپلیت Split Test

 

وقتی نوبت به طراحی وب سایت می رسد، دو انتخاب دارید: عناصر سایتی را که به نظر شما بهترین ظاهر را می دهند انتخاب کنید، یا می توانید از "تست تقسیم" استفاده کنید تا مشخص کنید که کدام ویژگی های طراحی سایت بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

در اصل، آزمایش اسپلیت به صورت تصادفی در خدمت چندین نسخه از صفحات وب سایت می باشد تا اطلاعاتی درباره اثربخشی آنها ایجاد کند. این فرایند به شما امکان می دهد سرعت تبدیل کلی وب سایت را به سرعت بهبود ببخشید و آن را پیچیده و به نظر نرساند. در این قسمت نحوه انجام این کار آورده شده است:

  1. متغیرهای صفحه وب را جدا کنید

دو پروتکل تست اسپلیت وجود دارد: تست تقسیم A / B و تست چند متغیره. آزمایش تقسیم A / B، که دو صفحه را با یک عنصر متفاوت در برابر یکدیگر قرار می دهد، می تواند انتخاب بهتری برای شروع وب مسترها و طراح سایت ها نسبت به روش پیچیده تر چند متغیره باشد.

برای شروع کار با تست تقسیم A / B، باید یک متغیر واحد را برای آزمایش انتخاب کنید. به طور مثال این چند گزینه:

  • عبارت، رنگ، فونت، اندازه قلم یا موقعیت متن عنوان صفحه
  • رنگ های خاص مورد استفاده در پس زمینه وب یا عناصر طراحی وب سایت
  • محل یا عبارتهای مورد استفاده در کادر انتخاب خبرنامه ایمیل وب سایت
  • موقعیت، رنگ یا طراحی دکمه های رسانه های اجتماعی برند تان
  • رنگ، طرح و یا محل دکمه های "اکنون بخرید" در وب سایت

این امکانات بی پایان است، بنابراین حتماً روی عناصری تمرکز کنید که احتمالاً بیشترین تغییرات را در عملکرد وب سایت ایجاد می کنند. به عنوان مثال، رنگ پیوندهای شما ممکن است به اندازه کافی برای اقدام به تماس شما بهینه سازی نشده باشد و تاثیر مثبتی نداشته باشد.

  1. ایجاد تغییرات صفحه وب

پس از انتخاب یک متغیر خاص برای آزمایش، صفحات مختلفی را ایجاد کنید که در برابر یکدیگر قرار می گیرند. به خاطر داشته باشید که در حال حاضر، شما می خواهید تغییرات خود را در یک متغیر واحد محدود کنید تا به طور قطعی مشخص کنید که کدام عناصر منجر به عملکرد بهتر وب سایت می شوند.

اگر به عنوان نمونه دو متن مختلف را برای عنوان سایت، انتخاب کرده اید که آزمایش کنید، باید صفحه جدیدی ایجاد کنید که نسخه موجود شما را به چالش بکشد. اگر سایت شما با HTML کار می کند، به سادگی صفحه اصلی خود را کپی کنید، تغییرات لازم را در متن عنوان خود انجام دهید و سپس با استفاده از یک نام پرونده متفاوت (مانند page-2.html) صفحه جدید را در وب سایت خود بارگذاری کنید.

 

از طرف دیگر، اگر وب سایت شما روی وردپرس یا هر سیستم مدیریت محتوای دیگری اجرا شده است، به داشبورد وارد شوید و با استفاده از همان کنوانسیون نامگذاری که در بالا توضیح داده شد، صفحه جدیدی ایجاد کنید. متن را از صفحه اصلی خود در صفحه ی مورد آزمون کپی کنید و سپس متغیر آزمون منفرد را که با استفاده از این آزمون تقسیم A / B جدا می کنید، تغییر دهید.

  1. برنامه Google Content Experiments را نصب کنید

پس از آماده شدن صفحات آزمون، به حساب Google Analytics خود وارد شوید و دستورالعمل نصب برنامه Google Experiments را در وب سایت پیدا کنید.

این برنامه رایگان جایگزین سرویس قدیمی بهینه ساز وب سایت گوگل، اما هنوز هم بسیاری از ویژگی های مفید مشابه را حفظ می کند. اگرچه برنامه Content Experiments می تواند به شما اجازه دهد تا پنج صفحه را در مقابل یکدیگر آزمایش کنید، اما بیشتر وب مسترهای ابتدایی هنوز با یک متغیر آزمایشی واحد در بین دو صفحه کار می کنند. این به شما امکان می دهد تا عناصر مشخصی که بیشترین تأثیر را در عملکرد وب سایت دارند در اسرع وقت شناسایی کنید.

برای تنظیم یک آزمایش محتوا، ابتدا صفحاتی را انتخاب کنید که در آزمون تقسیم شما قرار دارند. سپس برای Google مشخص کنید که میزان ترافیک شما در معرض آزمایش و همچنین هدف کلی آزمون شما چیست. اکثر وب مسترها می خواهند این مقدار را 100 درصد تنظیم کنند زیرا انجام این کار به تولید سریعترین داده های تست کمک می کند. سرانجام، یک قطعه کد برای نصب در وب سایت به شما داده می شود و تست با تایید شما به صورت زنده انجام می شود.

  1. نتایج خود را اندازه بگیرید

با ادامه آزمایش، نتایج به طور خودکار در حساب Google Analytics شما به روز می شوند. با این حال، مواردی وجود دارد که می خواهید قبل از تصمیم گیری بر اساس این داده ها، به خاطر بسپارید.

اول، مهم است که منتظر بمانید تا تصمیمی در مورد تغییر متن صفحه "برنده" بگیرید تا Google Analytics قادر به تولید داده های کافی برای پیش بینی اهمیت آماری باشد. داوری نتایج آزمون اسپلیت A / B پس از چند بازدید از صفحه، به سادگی اطلاعات کافی برای به دست آوردن نتیجه گیری جامد در مورد بهترین راه برای بهبود وب سایت شما را نمی دهد.

 هنگامی که یک برنده را شناسایی می کنید یا به یک متغیر تست اسپلیت جدید می روید یا تغییرات صفحه اضافی را ایجاد می کنید تا محتوای برنده خود را به چالش بکشید. شما می خواهید یک روش بهبود مستمر برای وب سایت خود حفظ کنید، بنابراین همیشه در حال آزمایش باشید.

تعداد بازدید: 1176
نویسنده: هانیه سهرابی
4.8/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification