ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0


خلاصه فرایند ایجاد وب سایت- ادامه

8. ثبت نام دامنه وب سایت


ثبت نام دامنه می تواند از آن چیزی که شما فکر می کنید مشکل تر باشد، زیرا بسیاری از نام دامنه های خوب تا کنون فروخته شده اند. تا حد بسیار زیادی می توانید نام دامنه های تک کلمه ای مانند “buisine.com” یا “acutions.com” را فراموش کنید زیرا این نام دامنه ها خیلی وقت های پیش فروخته شده اند. باید به سراغ ایده پردازی برای نام های دامنه ترکیبی مانند “how-to-build-websites.com” بروید.
البته امروز گزینه های بسیار بیشتری برای انتخاب نام دامنه در اختیار دارید زیرا در گذشته شرکت های تجاری تنها می توانستند سایت هایی با پسوند دامنه .com داشته باشند و پسوندهای دامنه .net و .org برای سازمان های خاص دیگری کنار گذاشته شده بودند. این محدودیت ها دیگر امروز وجود ندارند و اکنون پسوند دامنه های بسیار زیادی برای انتخاب وجود دارند. از جمله:  
.com، .net، .org، .tv و بسیاری دیگر از جمله سرواژه نام کشورها مانند .ca (کانادا)، .us (ایالات متحده)، .co.uk (بریتانیای کبیر) و غیره.
برای موتور های جستجو تفاوتی نمی کند که از کدام پسوند دامنه استفاده می کنید.
برخی افراد معتقدند که ثبت نام دامنه قدم اول است و طراحی وب سایت قدم بعدی. این عقیده زمانی درست است که طراحی وب سایت تحت تاثیر نام دامنه آن باشد- برای برخی افراد این موضوع اتفاق می افتد، در غیر این صورت چنین الزامی وجود ندارد. تعیین قدم اول به شما و وب سایت شما بستگی دارد.


چگونه تشخیص دهیم که آیا یک نام دامنه فروخته شده است یا خیر؟


سریع ترین راه جهت تشخیص اینکه یک نام دامنه فروخته شده است یا خیر این است که این نام دامنه را در موتور های جستجو وارد کنیم و ببینیم آیا سایتی به ما نشان داده می شود یا خیر. البته این راه همیشه هم جواب نمی دهد زیرا بسیاری از نام دامنه هایی وجود دارند که فروخته شده اند ولی سایتی برایشان وجود ندارد.
بنابراین بهترین راه مراجعه به فروشنده نام دامنه است. هر فروشنده نام دامنه لیستی دارد که می توان با آن بررسی کرد که آیا ثبت یک نام دامنه امکان پذیر هست یا خیر. تنها کافی است نام دامنه مورد نظر خود را در این لیست جستجو کنید.
بهترین مزیت مراجعه به فروشندگان دامنه این است که زمانی که شما نام دامنه مورد نظر خود را در سیستم آنها چک می کنید، این سیستم نه تنها به شما می گوید که آیا این نام با پسوند .com قابل فروش است یا خیر، بلکه به شما دامنه وسیعی از دیگر پسوندهای قابل فروش را ارائه می کند- که باعث کاهش اتلاف وقت میشود.

9. یافتن شرکت میزبانی وب: به چه نکاتی توجه کنیم؟


هزینه های دریافتی توسط شرکت های میزبانی وب ( هاست ) امروز بسیار کمتر از چند سال گذشته شده است که خبر خوبی است. شما می توانید بسته به نیازهای وب سایت خود از میزبانی وب بدون هزینه تا راهکارهای میزبانی وب بسیار گران استفاده کنید.


چه چیزهایی در هزینه های میزبانی وب تاثیرگذار هستند؟


•    ترافیک وب سایت: ترافیک بالاتر و میزان بالاتر بازدیدکنندگان از سایت باعث بالا رفتن هزینه ماهانه میزبانی وب می شود. البته برای اعمال این افزایش قیمت باید وب سایت شما خیلی محبوب و پربازدیدکننده باشد. از آنجایی که شما تازه در حال شروع این کار هستند، بعید است تا مدتی این مشکل برای شما پیش بیاید.
•    خدمات اضافه: ممکن است نیاز داشته باشید تا از یک پایگاه داده برای وب سایت خود (برای تجارت الکترونیک) استفاده کنید و یا از حساب کاربری ایمیل و همچنین فضای اضافه جهت ذخیره کردن تمام فایل های مربوط به وب سایت. هر شرکت فروش میزبانی وب لیستی از خدمات ارائه شده دارد که می توانید با توجه به نیازهای خود از میان این لیست خدمات مد نظر خود را انتخاب کنید.
در نهایت باید شرکت فروشنده خدمات هاست و نوع سرویس مد نظر خود را با توجه به ویژگی های طراحی وب سایت خود انتخاب کنید. ارزان ترین همیشه بهترین نیست، ولی ممکن است برای شما به میزان کافی خوب باشد.

10. بارگذاری وب سایت خود بر روی سرور شرکت خدمات میزبانی وب


پس از طراحی وبسایت، ثبت نام دامنه، و انتخاب شرکت خدمات هاست که قبلا در مفاهیم طراحی وب سایت به آن ها اشاره کرده ایم، وقت آن رسیده است که وب سایت خود را بر روی سرور شرکت خدمات میزبانی وب بارگذاری کنید تا جهان و جهانیان از سایت شما بازدید کنند. به طور معمول از چیزی به نام FTP (پروتکل انتقال فایل) برای انجام این کار استفاده می شود. شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی وب شما به شما درباره جزئیات چگونگی بارگذاری فایل ها توضیحاتی خواهد داد.
برخی از نکات مختصر که باید به یاد داشت
1. حجم صفحات وب سایت را پایین نگه دارید: کمتر از 60 کیلوبایت.
2. عناوین مطالب واضح و مختصر باشند.
3. پاراگراف ها کوتاه باشند.
4. اطلاعات مربوط به تماس با شما را در جایی ثابت در تمام صفحه ها قرار دهید به طوری که به آسانی قابل دیدن باشند.
5. ظاهر و ساختار تمام صفحه ها را یکنواخت کنید.
6. حتما کلید خانه را در تمام صفحه ها قرار دهید تا بازدیدکنندگان بتوانند از هر صفحه ای به صفحه خانه بروند.
7. مطمئن شوید همواره لینک ها به صورت زیرخط دار (underlined) هستند (از CSS برای پاک کردن خط زیر کلمات استفاده نکنید: اشتباه بزرگی که در صورت انجام آن افراد فکر می کنند متون زیرخط دار لینک هستند.)
8. لوگوی شرکت باید در تمام صفحه ها و در نقطه مشخص و ثابتی قرار داشته باشد و همواره باید لینکی به صفحه خانه سایت باشد.


حال که ایده خوبی از فرایند طراحی وب سایت داریم، میتوانیم به سراغ موضوع بعدی برویم که استفاده از شیوه نامه آبشاری (Cascading Style Sheets (CSS جهت زیبا کردن صحفات سایت است.

 

تعداد بازدید: 3486
نویسنده: رحیم عسگری
3.0/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification