ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
1
ساختن وب سایت_قسمت اول


حال که صفحه اول سایت را ایجاد کردیم و برخی از اصول اولیه را در نظر گرفتیم، می توانیم به سراغ طراحی وبسایت برویم.
وب سایت تعدادی از صفحات اینترنتی است که به یکدیگر از طریق چیزی به نام لینک (مرتبط کننده) مرتبط شده اند. در زبان برنامه نویسی HTML (زبان نشانه گذاری ابرمتن)، تگ (برچسب) مخصوصی وجود دارد به نام (حدس بزنید!) تگ لینک که در ساده ترین حالت چیزی شبیه به این است:

 

<a href=”…”></a>
And here is an example of the link tag with a destination filled in:
<a href=” http://www.killersites.com “>Go to killersites.com</a>


با اطمینان میتوان گفت که همه ما در هنگام کار با اینترنت از لینک ها استفاده کرده ایم. زمانی که بر روی یک لینک کلیک می کنید تا به صفحه دیگری بروید، از تگ لینک استفاده می کنید. تگ لینک مهمترین تک در زبان HTML است زیرا باعث ارتباط صفحات اینترنتی با یکدیگر می شود.

در مثال بالا مشاهده می کنیم که تگ لینک به سایت www.killersites.com  اشاره می کند، و متنی که در صفحه سایت مشاهده می شود این است: "برو به killersites.com". بنابراین، اگر می خواهید لینکی بسازید که مخاطب را به سایت yahoo.com ببرد، به راحتی می توانید www.yahoo.com را با عبارت www.killersites.com جایگزین کنید.


مانند تمامی تگ های دیگر، تگ های لینک نیز یک تگ آغازین و یک تگ پایانی دارند. تگ های لینک از دیگر تگ هایی که تا کنون دیده ایم مقداری پیچیده تر هستند، ولی من فکر می کنم می توانیم از پس آنها بربیاییم.
برخی از شما ممکن است توجه کرده باشید که متنی در داخل تگ لینک قبل از آدرس سایت آمده است. منظور من این متن است:

 http://


این متن به جستجوگر اینترنت می گوید که لینک مورد استفاده اشاره به یک صفحه اینترنتی دارد. برخی از موارد ممکن است که لینک ها اشاره به چیزهایی بجز صفحات اینترنتی داشته باشند: به عنوان مثال: فیلم، فایل های PDF، و غیره.


نشانی وب (URL) مطلق در مقایسه با نشانی وب نسبی


برای ارتباط دادن صفحات وب سایت خود از یک صفحه به صفحه دیگر، می توانید انتخابی از میان دو نوع آدرس داشته باشید: آدرس های مطلق (کامل) و آدرس های نسبی (ناقص).
قبل از این که ادامه دهیم، باید اشاره کنم که URL یک واژه اعصاب خورد کن برای اشاره به آدرس است که افراد عشق طراحی سایت از آن استفاده می کنند.
نشانی وب مطلق در اصل آدرس کامل صفحه ای است که می تواند از هر جای دیگری در اینترنت پیدا شود. فرض کنیم شما بر روی root (ریشه( وب سایت خود که نام دامنه آن www.mystore.com است، صفحه ای به نام contact.html (تماس با ما) دارید. در این صورت، نشانی وب مطلق صفحه contact.html به این صورت خواهد بود:


 'http://www.myStore.com/contact.html'


بسیار خوب! الان متوجه هستم که تعدادی از خوانندگان را با آوردن کلمه root (ریشه) گیج کردم.
زمانی که خوره های طراحی سایت درباره ریشه یک وب سایت صحبت می کنند، راجع به پایه وب سایت بحث می کنند. یعنی مرحله ابتدایی برای شروع کار.
تمامی فایل هایی که وب سایت شما را تشکیل می دهند (از قبیل صفحات، تصاویر، و غیره) در پوشه هایی (فولدرهایی) به طور مرتب قرار داده می شوند که درست مثل پوشه های کامپیوتر خانگی شما هستند. میزبان (هاست) به شما فضایی در سرور خود اختصاص می دهد که شما قادرید تمام فایل های مربوط به وب سایت خود را در آن فضا ذخیره کنید.


این فضا/ پوشه اختصاص داده شده به شما همان ریشه وب سایت شماست؛ به این معنا که تا آنجایی که به بحث اینترنت مربوط می شود، به هر چیزی که در این پوشه قرار دارد (از جمله فایل های HTML، تصاویر، پوشه های دیگر، و غیره) میتوان از طریق نام دامنه شما به علاوه نام آن آیتم مستقیما دسترسی پیدا کرد. اوه! حتی خود من هم کمی گیج شدم. فکر کنم یک مثال کوچک برای روشن شدن داستان بد نباشد:   
فرض کنیم که بر روی ریشه سایت خود، این فایل های HTML وجود دارند:
index.html و contact.html
و در پوشه ای به نام "محصولات"، شما تمام صفحات دیگر را به همراه صفحه ای با عنوان “bookcases.html” قرار داده اید. در این صورت شما تصمیم گرفته اید که تمامی صفحات HTML با عنوان "محصولات" را در پوشه ای قرار دهید تا وب سایت شما نظم و ترتیب بیشتری داشته باشد- چه کار هوشمندانه ای!

 

تعداد بازدید: 3181
نویسنده: رحیم عسگری
4.3/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification