ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
مطالبتان را از دزدی ادبی حفظ کنید؟!


چگونه از مطالبتان در وب سایت محافظت کنید


مهم ترین دارایی های شما در وب سایتتان مطالب شما هستند. علاوه بر تلاش و زمانی که برای تهیه ی مطالب صرف کرده اید محافظت آن ها از دزدان هم بسیار ضرورت دارد. محتوا دزدی در دنیای امروزه ی وب به یک امر مرسوم بدل شده و کمتر سایتی را می توان یافت که از محتوای دزدی بی نصیب باشد.

لازم است بدانید که در مواجهه با دزدی ادبی از مطالبتان چگونه عمل کنید و نباید به دزدان اجازه دهید که به راحتی از مطالب شما استفاده کنند. در این مطلب سعی دارم روش هایی را برای مقابله با دزدی محتوا به شما معرفی کنم:

چرا مطالب من دارایی من است؟

تنها یک سئو کار تازه کار پاسخ این سوال بدیهی را نمی داند! پادشاه وب سایت شما مطالب شما هستند. همه ی طراحان وب و سئو کاران خیلی خوب می دانند که مطالب هرچه به روز تر و جدید تر باشد برای پیشرفت بهینه سازی سایت شما بهتر است. قطعا ساده ترین راه برای پیدا کردن محتوا استفاده از کپی و past است ولی شما یک طراح حرفه ای هستید پس هرگز دست به این کار نخواهید زد.

محتوا دارایی سایت شماست


شاید از خود بپرسید که من دوست دارم مطالبم را به رایگان در اختیار دیگران قرار دهم؟! خب این مسئله مانعی ندارد ولی توجه به قانون کپی رایت یک اصل اخلاقی و البته حرفه ای است. اگر چه گوگل به طور جدی درصدد جلوگیری از انتشار مطالب تکراری بر آمده اما بسیار دیده شده که شما مطالب خود را عینا در سایتی دیگر و با رتبه ای بالاتر دیده اید و این جاست که باید دست به اقدام جدی بزنید.


از اخطار copy right استفاده کنید

 
بسیاری از افراد به دلیل عدم آشنایی با بسیاری از قوانین پیرامون وب به طور ناخواسته منجر به دزدی محتوا می شوند. عکس ها، مقالات، ویدئو ها و مطالب بسیاری در دامنه های عمومی وجود دارند پس توجه داشته باشید که هرگز و هرگز مطالب خود را در دامنه های عمومی قرار ندهید. از اخطار کپی رایت در بالا و پایین متن خود استفاده کنید. حتی می توانید بخشی از متن را بالای اخطار قرار دهید. استفاده از موانع فیزیکی به خصوص در مورد عکس ها وفیلم ها مثلا اضافه کردن متن یا صدا، اگر چه که صد در صد پیش گیرنده نیست ولی می تواند افراد دیگر را از یک کپی ناشیانه منصرف کند. برای مقالات بهتر است گزینه ی  انتخاب متن یا دریافت فایل کامل را غیر فعال کنید تا دزدان محترم به تلاش بیشتری نیازمند شوند.

 

authorship حافظ مطالب شما


authorship یا همان قانون نویسندگی گوکل ابزار بسیار کارآمد برای حفظ محتویات سایت شماست. هم چنین مطابق این قانون به شما اعتبار نیز بخشیده خواهد شد. به سادگی و با وارد کردن مطالب خود توسط این قانون شما مدعی و مالک مطالب خواهید شد. تنها ایراد وارد بر این قانون این است که شما باید از نام حقیقی خود استفاده کنید و استفاده از هرگونه نام مستعار در این جا برای شما مشکل ساز خواهد شد. برای وب سایت هایی با بیش از یک نویسنده لازم است که هر کدام از نویسندگان پای مطالب مربوط به خود را امضا کنند.
بعد از اینکه مطلب خود را در google authorship  وارد کردید دیگر گوگل شما را به عنوان مالک آن خواهد شناخت.


اخطار های گوگل را جدی بگیرید


علاوه بر محافظت از مطالب شما باید یاد بگیرید در صورتیکه مطالب شما دزدیده شدند چگونه سارقان را بیابید. برای این کار لازم است از google alert استفاده کنید. استفاده از ابزار اخطار گوگل بسیار ساده است به گونه ای که شما مطلب مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی آن اخطار گوگل را قرار می دهید و اکر هر جای دیگری مطلب شما دیده شد اخطاری برای شما خواهد آمد.  به شکل یک الگوی نسبتا تصادفی برای هر مطلب خود 2 تا 3 اخطار قرار دهید. از پاراگراف اول غافل نشوید و به ترتیب برای پاراگراف های بعدی تا انتها. توجه داشته باشید که مطالبی که به نقل از شما منتشر می شوند شامل قانون کپی رایت نیستند.

اخطارهای گوگل

چگونه با دزدان ادبی مقابله گنیم؟


بعد از گرفتن اخطار و اطلاع از دزدیده شدن مطالب اقدامات زیر را انجام دهید:

    تمامی مطالب اصلی خود را گرد آوری کنید.
    برای عکس ها و ویدئو ها حتما یک منبع معتبر داشته باشید.
    فراموش نکنید مطالب را در گوگل به ترتیب تاریخ ثبت کنید چرا گه این محکم ترین منبع برای اثبات به سرقت رفته شدن مطالب شماست.

 

تعداد بازدید: 2320
3.3/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification