ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
اصول نگارش قرارداد طراحی سایت

بعد از صحبت ها و توافقات اولیه با مشتری برای شروع کار طراحی سایت حتما باید یک قرار داد تنظیم و به امضای دو طرف برسد. در قرار داد طراحی سایت میتوان بندهای مختلفی را در مکتوب کرد ولی حداقل ذکر 4 مورد به صورت شفاف باید در نظر گرفته شود .

قیمت طراحی سایت

یقینا برای مشتری در وهله اول قیمت تمام شده محصول اهمیت زیادی دارد . وب سایت نیز یک محصول نرم افزاری است و باید بر سر قیمت هر دو طرف به توافق کامل برسند . همچنین  نحوه پرداخت نیز مهم است و پیشنهاد میشود به صورت مرحله به مرحله باشد. بستگی به اندازه کار میتوان 2 مرحله یا بیشتر تعریف کرد.

قیمت طراحی سایت

مدت زمان طراحی سایت

مشتری میخواهد در زمان مناسب و مشخص وبسایت خود را به صورت کاملا آماده تحویل بگیرد. زمان بندی برای طراحی سایت مهم است و باید در بازه های زمانی مشخص و درصد پیشرفت کار معلوم باشد. بهتر است پروسه طراحی سایت به چند فاز تقسیم شود: مثلا فاز مهندسی نرم افزار و دریافت نیاز ها و امکانات، فاز طراحی پوسته و قالب وبسایت،فاز کدنویسی بخش های داینامیک وبسایت،فاز ورود اطلاعات و در نهایت فاز عیب یابی و آماده سازی و تحویل نهایی وبسایت.

امکانات وبسایت

این بسیار مهم است که امکانات در نظر گرفته شده برای وبسایت همان ابتدا کاملا مشخص شود.برای تخصصی شدن لیست امکانات به صورت دقیق باید چندین جلسه با مشتری برگذار کرد تا خواسته ها و انتظاراتی که از وبسایت دارد معلوم شود. در غیر این صورت حین پروسه طراحی سایت به احتمال فراوان سوتفاهم بین 2 طرف ایجاد میشود و مشتری امکاناتی که در ذهن دارد را به عنوان کاری که طراحی سایت باید انجام دهد در نظر میگیرد و طراح سایت از نظر قیمت حاضر به انجام کار نخواهد بود. بسیاری از مواقع یک جمله مشتری نیاز به کد نویسی و صرف هزینه دارد و در نهایت صرف زمان قبل از شروع کار طراحی سایت برای مشخص شدن امکانات سایت به مراتب بهتر از این است که در میانه پروژه، طراح سایت بخواهد با مشتری بر سر امکانات و قیمت آن بحث نماید..

امکانات وب سایت

پشتیبانی و توسعه وبسایت

بعد از اتمام موفق طراحی، برای مشتری مهم است که بداند در آینده طراح سایت چگونه خدمات پشتیبانی سایت را ارائه میدهد. همچنین برای سایت های بزرگ بحث توسعه و افزودن امکانات بیشتر بعد از اتمام کار طراحی سایت بسیار حائز اهمیت است. زیرا اگر طراح سایت حاضر به توسعه وبسایت نباشد مشتری مجبور است همه ی پروسه طراحی را از اول با یک طراح سایت دیگر مجددا شروع کند و از نظر هزینه و زمان متضرر خواهد شد . طبیعتا توسعه وب سایت هزینه جداگانه دارد ولی اطمینان صاحب سایت از تعهد و پشتیبانی شرکت طراح سایت بسیار مهم است.

 

تعداد بازدید: 1638
4.0/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification