ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
برطرف کردن هشدار گوگل در مورد وبسایت از طریق Google Webmaster Tools

اگر یک مدیر یا طراح سایت هستید بعد از طراحی سایت، پنج کلمه ای که هرگز نمی خواهید در نتایج جستجوی وبسایت خود در Google پیدا کنید، عبارتند از: "این سایت ممکن است به خطر بیفتد." این واقعیت که هکرها و کراکرها تغذیه خود را از وب سایت ها تهیه می کنند این به معنای آن است که آینده نزدیک شما برای شما برنامه ریزی شده است.

اگر این هشدار از Google ظاهر شود، دیگر لازم نیست که مانند Lone Ranger باشید.هکر ها برای سوءاستفاده همیشه صفحات وب را هدف قرار می دهند و از آنجا که چنین رویداد هایی مکرر است Google اعلان جدیدی را ایجاد کرده است که به مدیران وب کمک می کند تشخیص دهند که آیا سایت آنها توسط شخص ثالث غیرمجازی تغییر یافته است یا خیر.

به طور خلاصه، گوگل اعلان های نتایج جستجو را گسترش داده است تا اطمینان یابد جستجوگرانی که از طریق Google به سایت ها مراجعه می کنند توسط اسپم، بدافزار یا فعالیت های خطرناک دیگر دچار دردسر نشوند. گوگل سعی دارد هرچه سریعترعلائم سایت هک شده را با استفاده از تعدادی ابزار خودکار شناسایی کند سپس آن را به مدیران وب سایت هشدار دهد. اگر آن شخص یا شرکت شما دارای حساب Google Webmaster Tools در اسرع وقت به این مشکل بپردازید.

توجه: اگر حساب Google Webmaster Tools ندارید، حتما همین الان یک حساب را باز کنید!

خبر خوب برای وب مسترها و طراح سایت ها این است که به محض رفع مشکل، گوگل می گوید می تواند هشدارها را به صورت خودکار حذف کند. خبر بد این است که این کار می تواند چند روز طول بکشد با این حال، وب مسترها می توانند درخواست بررسی پس از پاکسازی سایت را بدهند و طبق گفته گوگل روند کار را سرعت ببخشند. در صورت مشاهده اعلان "این سایت ممکن است به خطر بیفتد"، شما چگونه می توانید شروع به پاکسازی زباله ها کنید:

  • سایت را تضمین کنید: بلافاصله سایت را پایین بیاورید و با میزبان وب تماس بگیرید. گذرواژه‌ها را برای همه افرادی که از سایت و همچنین همه حساب استفاده می‌کنند، تغییر دهید.
  • آسیب ها را ارزیابی کنید: از صفحه تشخیص Google به آدرس http://www.google.com/safebrowsing/diagnostic؟site=www.example.com بازدید کنید. این مثال را با URL خود جایگزین کنید و اسکنرهای Google را ببینید. تمام محتوای خود را اسکن کنید و اگر سایت شما به بدافزار آلوده شده باشد، صفحه بدافزارها را در Webmaster Tools Google بررسی کنید. همچنین در آن صفحه یک ابزار حذف URL برای حذف صفحات هک شده یا URL ها وجود دارد. صفحات فیشینگ را به تیم Google گزارش دهید و حتماً بفهمید که اگر وب سایت شما توسط Phishers هک شده است چه کاری انجام دهید.
  • سایت را تمیز کنید: در صورت تهیه نسخه پشتیبان از محتوا، آن را جایگزین کنید. اگر می توانید به سرور خود دسترسی پیدا کنید، باید بسته های نرم افزاری را به آخرین نسخه به روز کنید و سیستم عامل خود را مجدداً نصب کنید (اما فقط از یک منبع قابل اعتماد). سپس رمزهای عبور خود را تغییر داده و سیستم خود را بصورت آنلاین بازگردانید.
  • بررسی های Google درباره سایت را دریافت کنید: پس از تأیید پاک بودن سایت، می توانید از Google بخواهید که آن را بررسی کند تا بتواند هشدار را از نتایج جستجوی Google سایت تسریع کند. بدون چنین درخواستی، حذف می تواند چند روز طول بکشد. کافیست با حساب Google خود وارد Webmaster Tools شوید و از سایت خود رادر آن بررسی کنید.

 

تعداد بازدید: 1057
نویسنده: هانیه سهرابی
3.8/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification