اگر شما یک سایت فروشگاهی طراحی کرده اید قطعا هدفی ندارید جز فروش بیشتر محصول و کسب درآمد. رعایت و انجام نکات زیر می تواند به شما در رسیدن این هدف کمک بزرگی کند:
- در طراحی قالب وبسایت از طراحی ساده و رنگ بندی ملایم استفاده کنید. UI وبسایت شلوغ نباشد و اطلاعات و بخش های اضافی را از قالب حذف کنید. سعی کنید هدر وبسایت باریک باشد تا فضای کمی را اشغال کند و جای بیشتری برای محتویات اصلی باقی بماند. حتما وبسایت به صورت ریسپانسیو طراحی شود تا در رزولوشن های پایین تر مناسب دیده شود.
- محصولات خود را به صورت دقیق گروه بندی کنید. سعی کنید حداکثر 3 سطح گروه بندی داشته باشید. هم از گروه بندی موضوعی استفاده کنید و هم از گروه بندی بر اساس شرکت سازنده یا برند. گروه بندی محصولات راه رسیدن به آن توسط بازدید کننده وبسایت می باشد. باید به شکلی صحیح و با سایز و فونت خوانا گروه بندی را در منوی بالای وبسایت قرار دهید.
- از فیلتر های مناسب با توجه به نوع محصول استفاده کنید. مثلا فیلتر بر اساس اندازه، رنگ، سازنده و سایر مشخصات فنی. این باعث می شود کاربران سایت به راحتی بتوانند محصول مورد نظر و مطلوب خود پیدا کنند و آن را خریداری نمایند.
- از کد تخفیف برای کاربران استفاده کنید. به این صورت که با وارد کردن کد تخفیف بتوانند فاکتور خود را با تخفیف پرداخت کنند. می توانید کد تخفیف را با توجه به مناسبت های مختلف مذهبی، ملی، فصلی و... تولید کنید و برای مشتریان و اعضا ارسال نمائید.
- سعی کنید بعضی محصولات را با تخفیف های قابل توجه عرضه کنید. محصولاتی که برای کاربران جذابیت دارند و خرید ارزان آن ها باعث می شود مشتریانتان به شما اعتماد ویژه پیدا کنند.
- محصولات جدید را به صورت خبرنامه برای کاربران سایت ارسال کنید و از این طریق آن ها را آگاه سازید.
- حتما برای وبسایت app موبایل اختصاصی طراحی کنید. این اعتبار وبسایت شما را بالا خواهد برد.
- تمام تلاش را به کار ببرید تا محصول را در اسرع وقت به دست مشتریان برسانید. همچنین از بسته بندی ویژه و شکیل هنگام ارسال محصول استفاده کنید که نشان تجاری شما روی آن حک شده باشد.
- تنوع محصولات خود را بالا ببرید و به روز باشید. محصولات جدید را در اسرع وقت در وبسایت درج کنید تا کاربران بفهمند برای آن ها ارزش قائل هستید.
- روی برند خود تبلیغ کنید. در شبکه های اجتماعی فعال باشید و تلاش کنید محتوای با کیفیت در وبلاگ وبسایت فروشگاهی تولید و منتشر کنید.
- از بازخورد میزان رضایت مشتری برای بهبود عملکرد خود استفاده کنید. همیشه نکاتی هست که کاربران بهتر و دقیق تر می بینند و این می تواند کیفیت خدمات وبسایت شما را بالاتر ببرد.
تعداد بازدید: 1998
نویسنده: فائزه رجبی ثانی