ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
1
روش های آنالیز یک وبسایت طراحی شده

روش های مختلفی وجود دارد که می توان با کمک آن ها وبسایت ها را بررسی، آنالیز و نقد کرد. البته از نظر فنی بررسی که سمت سرور یک وبسایت نیاز به دسترسی به میزبانی وب وبسایت می باشد و بیستر این آنالیز ها شامل کد سمت کلاینت وبسایت طراحی شده و همین طور بررسی اقدامات بهینه سازی خارج وبسایت و شبکه های اجتماعی می باشد. همچنین می توان دامنه و کیفیت سرویس هاستینگ را نیز بررسی کرد. ما در این مقاله بیشتر در زمینه آنالیز خود وبسایت بحث می کنیم.

وبسایت با کدام cms آماده طراحی شده؟

از طریق مشاهده آدرس فایل های css و js و همچنین تصاویر و پیکر بندی فلدر ها می توان تا حدودی تشخیص داد که وبسایت با چه تکنولوژی طراحی شده. زبان برنامه نویسی آن php است یا .net ؟، با ورد پرس طراحی شده یا جوملا یا ووکامرس یا ...؟ شاید هم با یک framework طراحی و پیاده سازی شده است! به هر حال بعد از پی بردن به اینکه سایت با چه زبان cms یا framework طراحی شده می توان بررسی کرد آیا استاندارد های پایه ای هر کدام از این ها را رعایت کرده یا خیر.

بررسی صفحات از طریق گوگل

با نوشتن دستور site: domainname در گوگل می توان تعداد و نحوه ایندکس شدن صفحات سایت را مشاهده کرد. همچنین با یک نگاه می توان title و description وارد شده هر صفحه را نیز دید. این دستور کمک می کند درک درستی از ابعاد سایت و کلمات کلیدی به کار رفته در آن داشته باشیم.

بررسی وضعیت سایت طراحی شده در الکسا

رتبه الکسا شاید معیار دقیقی برای وضعیت یک وبسایت نباشد اما می توان تا حدودی اطلاعات مفید از وضعیت کلی سایت ارائه کند. همچنین میزان بازدید و ترافیک سایت و کلمات کلیدی و بکلینک های وبسایت را نیز تا حدی می تواند گزارش دهد که به آنالیز وبسایت کمک می کند.

وضعیت بکلینک های وبسایت

بکلینک یکی از مهم ترین اقدامات سئوی خارج سایت است. وبسایت های زیادی برای آنالیز وضعیت بک لینک های سایت وجود دارند ولی بهترین و معروف ترین آن ها وبسایت ahrefs می باشد. استفاده از ابزار های پیشرفته و حرفه ای این سایت نیازمند اکانت پولی است.

آنالیز پارامتر های بهینه سازی سایت

پارامتر هایی که در بهینه سازی سایت دخیل هستند بسیار زیاد هستند. مثل سرعت بارگزاری، بهینه بودن برای موبایل، وضعیت شبکه های اجتماعی (social media)، وضعیت عنوان ها، هدینگ ها (h1)، متاتگ ها و ... این پارامتر ها را می توان به صورت دستی به ازای هر صفحه بررسی کرد ولی ابزار ها و وبسایت هایی نیز وجود دارد که به صورت آنلاین وضعیت فعلی را بر اساس این پارامتر ها آنالیز می کند. سایت هایی مثل seo site checkup، seo sentro، geekflare، lipperhey، woorank و ... که تعدادشان بسیار زیاد است و هرکدام نقاط ضعف و قوتی دارند. در مجموع وب مستری که قصد آنالیز یک سایت طراحی شده را دارد باید درک عمیق از وب و اصول طراحی و بهینه سازی داشته باشد و با کمک این ابزار ها و تجربه شخصی خود اقدام به آنالیز و تحلیل وبسایت کند.

تعداد بازدید: 2613
5.0/5 (5 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification