ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
روش های فشرده سازی فایل های CSS و Js

یکی از روش های بهبود سئوی سایت افزایش سرعت بار گذاری صفحات وب است و یکی از روش های افزایش سرعت، فشرده سازی فایل های خارجی مثل css، جاوا اسکریپت و تصاویر است. تصاویررا می توان توسط نرم افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ فشرده کرد تا حجم کمی داشته باشند اما فایل های استایل و جاوا اسکریپت را چه طور باید فشرده کرد؟

ادغام فایل های Css و Js برای افزایش سرعت وب سایت

اولین کار ادغام فایل های css با هم است همچنین ادغام فایل های جاوا اسکریپت با هم. یعنی سایت فقط 1 فایل css و جاوا اسکریپت داشته باشد. این کار باعث میشود تعداد درخواست های فایل های خارجی بسیار کم شود. معمولا  سایت 10 فایل css و 10 فایل جاوا اسکریپت دارند و با ادغام آنها تعداد فایل ها بیش از 20 عدد به 2 عدد کاهش می یابد. هنگام ادغام فایل ها دقت کنید اگر آدرس فایل ها یا تصویر داخل کد وجود دارد شاید لازم باشد آن را اصلاح کنید. در غیر این صورت ممکن است هنگام اجرا مرورگر نتواند فایل را بارگذاری کند.

ادغام فایل های Css و Js

نکته بعد حذف کدهای کامنت دراین فایل هاست. معمولا در حین کد نویسی برنامه نویس، قسمتی از کدها را کامنت میکنند و درانتها مقدار قابل توجهی کد بدون استفاده در فایل ها ذخیره میشوند که حذف آنها هیچ مشکلی به وجود نخواهد آورد و باعث کم شدن حجم و سایز فایل نیز میشود و در نهایت برای فشرده سازی نهایی باید تمام کاراکتر های n\ و r\ و کاراکترهای Tab و کارکترهای خط فاصله (space) نیز از فایلهای Css ,Js حذف شوند. این کار را می توان توسط وبسایت های آنلاین مثل seocentro.com انجام داد و فایل ها را به صورت minify درآورد. بهتر است فایل اصلی خود را داشته باشید تا در صورت لزوم بتوانید ویرایش کنید و فایل فشرده شده را با همان اسم با اضافه کردن .min در وبسایت استفاده کنید. مثلا test.min.css و test.min.js

تعداد بازدید: 3289
3.7/5 (6 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification
زمان ثبت
یکشنبه 05 تیر 1401 09:09
مهران
سلام ممنون از مقاله خوبتون
برای فشرده سازی فایل ها من از چند تا سایت استفاده کردم که باعث شد حجم فایل CSS رو خیلی کم کنه. سایت هایی مثل cleancss.com، toptal.com، css-minifier.com و uNext.ir این موضوع میتونه روی سرعت لود شدن صفحات تاثیر بذاره.