ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
معرفی فریم ورک های css برای طراحی سایت ریسپانسیو

فریم ورک در برنامه نویسی مفهومی پرکاربد است و به یک چارچوب کلی و قواعد مشخص گفته می شود. که برنامه نویس باید در حیطه آن کدنویسی کند. همچنین یک فریم ورک دستورات، کلاس ها ، ماژول ها و توابع از قبل نوشته شده ای دارد که کار برنامه نویس را راحت تر و سریع تر می کند.
بعد از ارائه نسخه 3 از css با توجه به گسترده شدن دستورات style و مفاهیم جدید مثل طراحی رسپانسیو لزوم استفاه از فریم ورک در برنامه نویسی css بیشتر شد.
شرکت های معتبر زیادی اقدام به ارائه فریم ورک های مختف css نمودند و در این جا تعدادی از مهمترین و پراستفاده ترین فریم ورک های css را با هم مرور می کنیم.

bootstrap بوت استرپ

این فریم ورک بدون شک مشهورترین و محبوب ترین فریم ورک css است که توسط مهندسان شرکت توئیتر برای طرای سایت توئیتر در سال 2011ساخته شد.

پشتیبانی از همه مرورگرها و حتی نسخه های قدیمی آنها و کامل و جامع بودن این فریم ورک به همراه داشتن منبع آموزشی و مستندات عالی از ویژگی های برتر این فریم ورک می باشد.
 bootstrap برای راه اندازی به یک فایل css و یک فایل Js نیاز دارد.Bootstrap را می توانید توسط نسخه Morteza از سایت github به صورت rtl برای زبان فارسی استفاده کنید.فریم ورک bootstrap

foundation

دومین فریم ورک Css مشهور و محبوب دنیا foundation است. Foundation توسط شرکت ZURB پشتیبانی و توسعه داده می شود و یادگیری آن ساده تر از bootstrap می باشد. این فریم ورک ماژولار بوده و 4 حالت کامل (compleate)،ضروری (essential)، سفارشی (custom) و sass (زبان برنامه نویسی Sass) قابل دانلود است.

این فریم ورک شامل استایل های از پیش طراحی شده برای دکمه ها،جداول، مقادیر، نوار پیشرفت، پنل ها و... می باشد و کار کدنویسی به کمک آن سریع و راحت است.

فریم ورک foundaion

Pure

توسط yahoo ساخته و توسعه داده می شود و بسیار سریع و کم حجم است. قسمت های مختلف در این فریم ورک در فایل های css جداگانه قراردارد و همین باعث می شود بتوان به صورت جز جز از آن استفاده کرد و در هر پروژه نیاز به بارگزاری همه کتابخانه ها نباشد. بدین ترتیب فایل کدها سبک تر شده و سرعت لود سایت بالاتر خواهد رفت.

این فریمورک css دارای مستندات خوب بوده و 9000 ستاره در سایت github دریافت کرده است.

فریم ورک pure

 

تعداد بازدید: 1572
4.3/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification