ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
مفهوم فریم ورک در برنامه نویسی

فریم ورک (Frame work) در لغت به معنی چارچوب است. درک مفهوم فریم ورک در برنامه نویسی بسیار مهم است و بعضی برنامه نویسان مبتدی تصوری اشتباه از آن دارند. یک فریم ورک لزوما یک زبان برنامه نویسی نیست. همچنین این واژه معمولا با پلتفرم اشتباه گرفته می شود، در حالیکه شامل وسعت کوچکتری نسبت به پلتفرم می باشد.

فریم ورک در حوزه های دیگر کامپیوتر غیر از برنامه نویسی نیز کاربرد دارد که ما در اینجا از آن صرف نظر می کنیم. فریم ورک مجموعه ای از کتابخانه ها (library)،کلاس ها، ماژول ها و توابع از قبل نوشته شده می باشد. شاید این سوال در ذهن به وجود آید که چرا در یک زبان برنامه نویسی باید از فریم ورک استفاده کنیم، در حالیکه می توانیم با دستورات همان زبان برنامه نویسی کنیم؟

framework چیست

بهترین جواب برای این پرسش این است که لزومی ندارد همیشه چرخ را از اول بسازیم، کدنویسی با دستورات اصلی هر زبان برنامه نویسی زمان زیادی طول می کشد و امکان به وجود آمدن باگ و خطا نیز افزایش چشمگیری خواهد یافت. استفاده از فریم ورک باعث reusable یا قابلیت استفاه مجدد از کد می شود. همچنین در پروژه هایی که به صورت تیمی برنامه نویسی می شود باعث یکدست شدن و خواناتر شدن کد نویسی می شود و ویرایش و توسعه نرم افزار در آینده سریع تر و کم هزینه تر خواهد بود. در مجموع می توان گفت فریم ورک سرعت، کیفیت، خوانایی و دقت کد نویس را افزایش چشمگیری خواهد داد و به تبع آن هزینه های کدنویسی را کاهش می دهد. اکثر فریم ورک های نرم افزاری قابل ویرایش نیز هستند و در صورت نیاز می توان آنها را تغییر و سفارش کرد.

استفاده از فریم ورک باعث overload و افزایش زمان اجرای نرم افزار خواهد شد چون در هر حال باید یک مرحله اضافه کدها اجرا شوند اما مزایای بسیار آن باعث می شود از این نقص صرف نظر کنیم. در برنامه نویسی وب، فریم ورک ها کدها و کتابخانه های زیادی برای ارتباط با بانک اطلاعاتی، مسیر یابی (Routinng) اعتبار سنجی(authentication)، کار با session ها، خروجی های pdf ، Excel و ... دارند.

تعداد بازدید: 1479
3.0/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification