ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
کاربرد و روش تعریف A رکورد برای دامنه

برای درک مفهوم A record ابتدا باید مفهوم DNS را بدانید. در اینترنت وبسایت ها از طریق آدرسIP  آدرس دهی می شوند و در دسترس قرار می گیرند. حفظ کردن و به خاطر سپاری آدرس IP برای انسان ها مشکل است و انسان نام ها را راحت تر به یاد می آورد تا اعداد. برای همین وب سایتها با نام های قابل فهم نامگذاری می شوند. و یک سرویس دهنده به نام DNS مخفف Domain name server وظیفه تبدیل نام به آدرس IP را به عهده دارد. این کار اتوماتیک توسط مرورگر با کمک DNS سرورها در کسری از ثانیه انجام می شود بدون اینکه کاربر متوجه بشود. بانک اطلاعاتی DNS سرورها دارای تعداد رکورد است. به این رکوردها که کارشان تبدیل اسامی به IP است A recocd می گویند. دلیل استفاده از A رکورد های متعدد این است که شما را قادر می سازد برای سابدامین های مختلف یک دامنه، میزبانی های مختلفی در نظر بگیرید. مثلا می توانید سیستم ایمیل وب سایت خود را از هاست دیگری میزبانی کنید و وبسایت خود را در هاست متفاوت دیگری بارگزاری کنید.

برای ایجاد A رکورد باید روی هاست یا میزبان وب اصلی که NS دامنه را روی آن تنظیم کرده اید بروید. در همه پنل های میزبانی مثل cpanel,directadmin,plesk, و ... یک قسمت با نامی شبیه DNS zone قرار دارد که می توانید از این بخش به راحتی A رکورد تعریف کنید.

تعریف A رکورد

فرض کنید یک سابدامین به اسم shop دارید که می خواهید در جای دیگر میزبانی وب شود. باید 2 تا A رکورد تعریف کنید. یکی به اسم www.shop و یکی بدون www و قسمت IP را نیز IP سرور مقصد وارد کنید. بدین ترتیب سابدامین شما به هاست سرور مقصد هدایت خواهد شد.

کاربرد دیگر ساخت A رکورد برای ساخت Name Server اختصاصی دامنه می باشد. مثلا Name Server های ns1.sanatechco.ir و ns2.sanatechco.ir توسط A رکورد به IP سرور اصلی متصل می شود و از این به بعد هر دامنه ای که این 2 را در بخش NS خود وارد کند به سرور مورد نظر هدایت می شود.

تعداد بازدید: 1240
2.8/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification