داشتن یک وب سایت برای هر شرکتی ضروریست. اما فقط یک طراحی سایت دلیل بر ارتباط موثر شما با مشتریان و در نهایت افزایش فروشتان نمی شود. دلایل متعددی برای موثر نبودن وب سایت شما وجود دارد که می شود آن ها را بررسی کرد. در این قسمت به 10 مورد از رایج ترین دلایل ناموفق بودن یک وب سایت اشاره می کنیم.
مناسب نبودن چینش وب سایت برای نمایش در تلفن های همراه
نباید از این واقعیت که در این روز ها استفاده از تلفن همراه و تبلت ها نسبت به رایانه ها بیشتر شده غافل باشیم. همانطور که انقلاب تلفن همراه در سرتا سر جهان با سرعت بالا رو به رشد است. به عبارت دیگر، مصرف اینترنت از دسکتاپ رایانه ها به سمت دستگاه های قابل حمل در حال انتقال است و این به آن معنی است که وب سایت شما باید برای کاربران گوشی های موبایل و تبلت بهینه شود.
هنوز هم بسیاری از وب سایت ها هستند که برای تلفن های همراه ریسپانسیو نیستند واین مسئله برای شرکتشان اصلا خوب نیست، زیرا باعث می شود که از سمت گوگل جریمه شوند. از دیگر عواقب ریسپانسیو نبودن سایت شما کاهش میزان گفتگو و کاهش میزان رضایت مشتریان از دریافت خدمات سایت شما است.
استفاده زیاد از اصطلاحات
شما با استفاده زیاد از اصطلاحات میخواهید دانش و اقتدار خود را نشان دهید ولی برای این کار باید به طور مستقیم با متخصصین حرفه ی خودتان صحبت کنید، زیرا مشتری ای درک متوسط از صنعت شما را دارد، نمی خواهد اصطلاحات صنفی ای که شما برای توصیف شرکت خود در وب سایت استفاده نموده اید را متوجه شود و یا به درک فنی زبان سایت برسد، زیرا او فقط می خواهد به یک مفهوم ساده و عامیانه از اطلاعات شرکت در وبسایت دست پیدا کند و نیاز خود را از طریق سایت شما برآوره کند. پس برای جلب رضایت مشتری ازسایت خود باید از اصطلاحات غیر تخصصی و زبان ساده و مستقیم که مشتریان شما به راحتی می توانند آن را درک کنند استفاده نمایید.
کم بودن یا نبودن محتوای سایت
مشتریان شما نیاز به یک سری اطلاعات دارند به همین دلیل به وب سایت شما می آیند تا به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنند. پس باید وب سایت شما شامل محتوای تازه و ارزشمندی باشد که به سوالات آنها پاسخ دهد.
به یاد داشته باشید، این مسئله به آن معنا نیست که کاربران به طور مستقیم در جستجوی شرکت شما می باشند.
به عنوان مثال، وبلاگ ما شامل اطلاعات مفیدی برای مترجمان آزاد و صاحبان کسب و کارهای کوچک است. و از آن طرف اگر یک فرد در مورد صورتحساب و پردازش پرداختها به دنبال اطلاعات و مشاوره باشد، میتوانند به سایت ما مراجعه کنند، زیرا این اطلاعات از همان نوع محتوایی است که ما تولید کرده ایم.
به طور خلاصه، شما باید یک وبلاگ بنویسید و مطالب بسیار جذابی را درون آن جاگذاری کنید. این مورد به افزایش رتبه seo و بازاریابی محتوای وب سایت شما کمک خواهد کرد.
نبود اطلاعات ضروری یک شرکت در سایت
علاوه بر جستجوی اطلاعاتی که کار مشتریان را ساده تر میکند و آن ها را به سمت ساییتان می آورد، وجود اطلاعات کامل از دسترسی به شرکتتان در سایت نیز مرحله بعدی جلب توجه مشتریان به حساب می آید. این اطلاعات شامل موارد زیر می باشد:
آدرس شرکت شما و مشخص نمودن آدرس بر روی نقشه
اطلاعات تماس، به ویژه شماره تلفن و آدرس ایمیل
پلاگین های رسانه های اجتماعی
ساعت ها، قیمت گذاری و صفحه "درباره ما"
کند بودن سرعت بارگیری سایت
مشتریان انتظار دارند که بارگذاری وب سایت مورد نیازشان سریع باشد. در واقع، 47 درصد از بازدید کنندگان انتظار دارند که وب سایتی را که باز می کنند فقط در 2 ثانیه یا کمتر بارگیری شود. و مهم است که این نکته را حتما به یاد داشته باشید زیرا 79 درصد از خریدارانی که از وب سایت راضی نبودند، به احتمال زیاد دیگر به آن سایت باز نمیگردند. شما می توانید سرعت سایت خود را با استفاده از ابزارهایی مانند Pingdom و GTmetrix تست کنید. این ابزار در مورد نحوه سرعت سایت شما مشاوره می دهند.
تماس صریح و صحیح ندارد
شما که قصد ندارید بازدید کنندگان خود را در تاریکی بگذارید و آنها در سردرگمی این که چه چیزی را از سایت شما میخواهند، بگذارید؟. بنابراین، با ایجاد یک دکمه تماس در متن، همه سوال ها را برای مشتریان واضح و مشخص کنید.
صفحه ی منسوخ شده
این به آن معنا نیست که شما باید هر ماه سایت خود را به روز نمایید. اما، اگر سالهاست که شما کاری به ساختار سایت خود نداشته اید، وقت آن رسیده است تا سایت را بروز کنید.
مزاحم و ناراحت کننده بودن
هنوز هم وب سایت هایی هستند که موسیقی یا ویدیوهای خود را به صورت خودکار در سایت اجرا میکنند. یا بعضی از سایت ها هستند که پر از تبلیغات بنر، رنگ های روشن و متن زرق و برق دار هستند. این گونه سایت ها فقط آزاردهنده هستند و در نهایت باعث می شود که بازدید صفحه کاهش یابد.
به یاد داشته باشید که اکثریت بازدیدکنندگان شما در حال مرور سایت در دستگاه های تلفن همراه هستند. این به آن معنی است که سایت شما باید تمیز و سازماندهی شده باشد. برای این کار کافیست که اطلاعات را به حداقل برسانید و از زیر عنوان ها، لیست های گلوله ای و عناصر گرافیکی استفاده کنید تا بازدید کننده بتواند این اطلاعات را در قسمت های کوچکتر ببیند.
سبد خرید یا پلت فرم پرداخت از کار افتاده باشد
به استثنای اینکه شما به دروازه یا سبد خرید شخص ثالثی متکی هستید، مسئولیت این را هم دارید که به طور مرتب بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی کار می کند. اگر سبد خرید یا پردازش پرداخت شما اشتباه باشد، شما نمیتوانید فروش خوب یا دریافت و پرداختی داشته باشد.
هدایت نکردن کاربران به صفحات مختلف
بسیاری از سایت ها تمام ترافیک خود را به صفحه اصلی وبسایت خود ارسال می کنند. اما، واقعیت این است که صفحه اصلی برای ترافیک وب عمومی و طراحی کلی مهم نیست.