ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
10 سؤال در مورد استخدام یک وب مستر

وب مسترها برای مشاغل کوچک اغلب این کار را انجام می دهند، از طراحی وب سایت گرفته تا بهینه سازی موتور جستجو (seo) و مراقبت روزانه. بنابراین، به یک متخصص خاص و خلاق نیاز دارید که با آن بتواند به کلیدهای وب سایت خود اعتماد کنید.

چگونه می توانید کسی را پیدا کنید که به این وظیفه مهم برسد؟ در اینجا 10 سؤال مهم برای پرسیدن از وب مسترهای بالقوه برای اطمینان از استخدام صحیح آن ها وجود دارد:

از کجا می توانم نمونه کار های فعلی و گذشته شما را پیدا کنم؟

جیسون هون، استادیار دانشکده علوم کامپیوتر دانشگاه کارنگی ملون و مدیر ارشد فنی Wombat Security Technologies، یک شرکت آموزش امنیت سایبری مستقر در پیتسبورگ می گوید، افراد باتجربه باید به آسانی پیوندهایی را با نمونه هایی از کار خود به اشتراک بگذارند. وی می گوید: "بررسی دقیق نمونه کارهای آنها می تواند به شما در ارزیابی سبک و مهارت کلی این وب مستر ها کمک کند." نمونه کار آنها همچنین می تواند نقطه ای مهم برای گفتگو در مورد مهارتهای فنی بیشتر آنها، از جمله HTML5 ، UNIX ، JavaScript و مدیریت پایگاه داده باشد.

 

 آیا می توانم لیستی از مشتریان فعلی و گذشته شما داشته باشم؟

 کریس تورزو، مدیر عامل شرکت Goodwyn، پاول و تورزو، یک شرکت استخدام اجرایی که متخصص در فناوری اطلاعات و فناوری پاک است، می گوید: وب مستر ها باید به آسانی اطلاعات تماس مشتریان قبلی و فعلی را به مشتریان جدید خود ارائه دهند. "صحبت مستقیم با افرادی که یک بار با این وب مستران کار کرده اند یک گام اساسی در روند استخدام است زیرا به شما کمک می کند تا از انتخاب خود مطمئن شوید." وی می افزاید، بسیاری از وب مستر های قراردادی به طور مستقل با برنامه زمانی خودکار و خاص کار می کنند، بنابراین از آنها بپرسید که آیا آنها بدون ساختار کار می کنند یا نتایج مطلوب را به موقع ارائه می دهند.

 

وب سایت مورد علاقه شما چیست و چرا آن را دوست دارید؟

 Turzo می گوید، این جواب می تواند درمورد احساس آن وب مستر در مورد نام تجاری، طراحی سایت، تعامل کاربر و موارد دیگر آشکار شود.

 

از کدام فناوری های انتشار، طراحی و محتوا برای طراحی وب سایت و نگهداری آن استفاده خواهید کرد؟

 وب مسترها باید بتوانند ابزارهای مهم برنامه ریزی انتشار، از لحاظ طراحی و محتوا را توصیف کنند، جوانب مثبت و منفی هر یک را ارائه دهند و براساس بودجه و دامنه کار خود، یکی را برای پیشنهاد به شما ارائه دهند. "به عنوان مثال، اگر آنها وبلاگ خود را درون وب سایت شما وارد کنند، آیا آنها از وردپرس یا دروپال استفاده می کنند یا کد آن را از ابتدا می نویسند؟" مالکوم اونگ، بنیانگذار و مدیر فنی Skillshare، یک جامعه آموزش آنلاین مستقر در شهر نیویورک، و مربی Startup ، Mountain View، صندوق بذر اینترنت و شتاب دهنده راه اندازی، است و می گوید: "اگر اهل فن آوری نیستید، ممکن است شما تمام فناوری هایی را که او پیشنهاد می کند کاملاً درک نکنید، اما آنها حداقل باید بتوانند گزینه های روشنی را ارائه دهند که بطور کلی بتوانید آن را درک کنید."

چگونه وب سایت من را برای موتورهای جستجو بهینه سازی می کنید؟

لیزا لوپاک، نویسنده کتاب طراحی وب سایت برای Dummies (ویلی، چاپ 3، 2012)، پیشنهاد می کند از وب مستر هایی کمک بگیرید که درباره ابزارها و فنون سئو (seo) آگاهی بالایی داشته باشند. او می گوید: "از آنها بخواهید که استراتژی ها و روش هایی که برای افزایش رتبه شما در همه موتورهای اصلی جستجو استفاده می کنند را، توضیح دهند." آنها همچنین باید با Google Analytics امتحان شوند تا بتوانند میزان ترافیک وب سایت و آمار رفتار کاربر را ردیابی کنند و اثربخشی فعالیت های SEO خود را ارزیابی کنند.

 

 چه نوع از ویژگی هایی می توانید به سایت من اضافه کنید؟

یک وب سایت استاتیک به سادگی انجام نمی پذیرد. مشتریان انتظار دارند از ویژگی های اضافی مانند فیلم، فید رسانه های اجتماعی و تبلیغات بنر در سایتشان استفاده شود. مطمئن باشید که وب مستر تان از مهارت ها و منابع لازم برای ارائه آنها برخوردار است. آیا آنها به راحتی می توانند فرم تماس، وبلاگ، انیمیشن فلش و فیدهای فیس بوک و توییتر را به سایت اضافه کنند؟ اگر چنین است، زمان تحویل مورد انتظار برای هر ویژگی خاص چقدر است؟

 

رویکرد شما در مورد مسائل امنیتی و سایر مشکلات احتمالی وب سایت چیست؟

این مهم است که بدانید مدیر وب سایت در صورت خراب شدن یا هک شدن سایت چگونه واکنش نشان می دهد و سرعت عمل آن چقدر است. دریابید که آن ها چند بار از سایت و کلیه محتوای آن نسخه پشتیبان تهیه می کنند و چگونه می توانند سایت را در برابر فیشینگ، سرقت داده ها و اجرای پرونده های مخرب محافظت کنند.

سایر سؤالات مربوط به امنیت: اگر وب سایت نیاز به ورود کاربران دارد، چگونه داده های شخصی تأیید و محافظت می شوند؟ اگر مدیر وب سایت سبد خرید را برای شما ایجاد کند، چگونه مشتریان را در برابر سرقت اطلاعات هویتی و کارت اعتباری محافظت می کند؟

 

شما در زمینه حق چاپ کوشش خوبی دارید؟

این مهم است که وب مسترها در مورد نگرانی های مربوط به حق چاپ در وب به روز باشند. آنها احتمالاً به حق نسخه برداری از تمام متن ها، تصاویر و رسانه های دیگر در وب سایت متهم خواهند شد. از آن ها سؤال کنید که از کجا عکسها و گرافیک ها را پیدا کرده و در سایت استفاده می کنید، این سوال به شما کمک می کند تا از عواقب قانونی احتمالی جلوگیری کنید. به عنوان مثال، آیا آنها از تصاویر دارای مجوز Creative Commons رایگان یا تصاویر دارای مجوز سهام تجاری استفاده می کنند؟

 

چه کسی وب سایت را در اختیار خواهد داشت؟

ممکن است فکر کنید که به طور خودکار سایتی را در اختیار دارید که به یک طراح سایت آن را سپرده اید. اما اگر طراح پیمانکار و مستقلی باشد و کارمند شرکت نباشد، شما بدون داشتن "کار ساخته شده برای استخدام" یا توافقنامه "انتساب حق چاپ" به طور خاص صاحب سایت نمی شوید.

هزینه و شرایط پرداخت چقدر است؟

تعیین هزینه های طراحی سایت، انتشار و نگهداری وب سایت از ابتدا، بسیار مهم است. همچنین باید بدانید که آیا مدیر وب سایت ترجیح می دهد که بابت پشتیبانی و نگداری سایت، هزینه را به صورت ماهانه دریافت کند یا خیر. اگر مدیر وب سایت برای شما سایتی جدید طراحی کرده است، دریابید که آیا باید هزینه های میزبانی و ثبت نام دامنه را بپردازید یا خیر.

سایر سؤالات مهم در مورد پرداخت: آیا هزینه های اضافه کاری برای بعد از ساعات کار منظم و آخر هفته یا تعطیلات وجود دارد؟ پرداخت صورتحساب موقت چند بار است: هر 30، 60 یا 90 روز؟ و آیا هزینه پرداختی دیرهنگام وجود دارد؟

 

 

تعداد بازدید: 1571
3.5/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification