ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
10 مرحله برای ایجاد یک تجربه دیجیتالی جذاب در طراحی وب

به منظور موثر بودن طراحی، وب سایت ها باید به صورت چند منظوره طراحی شوند. آنها باید مانند یک خانه ساخته شوند. به این معنی که نکاتی مانند: محافظت در برابر عناصر، ایجاد فضای راحت زندگی با ذخیره سازی کامل، پاسخگویی به نیازهای اساسی و ... در آن رعایت شود.

 وب سایت شما باید به صورتی طراحی شده باشد که به کاربر کمک کند، تعامل بیشتری با کاربر برقرار کند و به شما در حفظ مشتریان کمک نماید.

 علم و روانشناسی وب سایت در کنارهم یک هنر است. تیم شما باید بر روی چندین عنصر مختلف تمرکز کند تا یک تجربه تعاملی ایجاد کنند که به طور مستقیم مخاطبان را جذب کند. در این قسمت 10 مرحله برای پیگیری در حال تکمیل تجربه آنلاین کاربر وجود دارد.

تمرکز بر روی نوع کاربر، نه شخص خریدار

شما نیاز به شناختن انواع کاربران را دارید و باید آن را هدف قرار دهید و نحوه مرور و خرید آنها، دستگاه هایی که استفاده می کنند و نحوه پیدا کردن و استفاده از محصولات خود را از طریق آن ها بشناسید. و پس از دیدن این تجربیات کاربران خود را بیشتر بشناسید.

ایجاد تجربیات ساده

فضای ارتباطی کاربران را با صاحبان وب سایت  ساده نگه دارید و همینطور سعی کنید فضای سفید را در بر بگیرید. فضای سفید مشتریان را دعوت می کند تا سایت را به طور خود جوش بررسی کنند و در میان طرح های کلیدی در گزینه های زیادی که به دنبال آن هستند، جستجو کنند.

طراحی مانند Fisher-Price

چیزی که احساس می کنید کاربران می پسندند را هدف قرار دهید. این به معنی ایجاد عناصر بزرگ با طرح های ساده است که حتی یک کودک هم بتواند از آن درکی  داشته باشد. 

این نوع تجربه به طور کامل بر روی هر دستگاهی کار می کند، به خصوص در تلفن همراه که عناصر بزرگتری برای ناوبری ساده تر وجود دارد.

طراحی ریسپانسیو برای تلفن همراه

هر بار که یک وب سایت طراحی می کنید، باید از خودتان بپرسید که  چطور می خواهید آن را در تلفن همراه فعال کنید. چگونه آن را بر روی یک گوشی هوشمند یا یک تبلت نگاه کنیم؟ اگر شما سایت را بر روی دسکتاپ طراحی می کنید، باید دقت کنید که چگونه در یک محیط تلفن همراه هم نشان داده شود.

احساسات خود را باور نکنید

هرگز تصور نکنید که تجربه کاربری شما به کمال رسیده است. به این دلیل که شما شخصا فکر می کنید که همه چیز عالی به نظر می رسد است. اما ممکن است نتیجه ی مشاهده ی شما و تیم شما به شدت با دید مشتریان متفاوت باشد. 

خدماتی وجود دارد که تجربه کاربری شما را با مشتریان واقعی آزمایش می کند. نظرات، پاسخ ها و فعالیت های آنها در طول تعامل با سایت و یا برنامه شما ثبت می شود تا بتوانید بازخورد آن را بررسی کنید و تغییرات لازم را انجام دهید.

محتوای خود را مخلوط کنید

خیلی از کاربران در راه های مختلفی مشغول به کار هستند و برخی به نوع خاصی از مطالب، نسبت دیگران بیشتر پاسخ می دهند. 

برای ترسیم، تطبیق و تست جذابیت مطالب خود برای مخاطبان، باید متوجه شوید که چه تغییراتی در مطالب و عکس های سایتتان نیاز است. مثلا ممکن است شما تصور کنید که تصاویر استاتیک بیشتر موثر هستند اما در واقع انیمیشن و ویدِو زنده برای مخاطبان جذابیت بیشتری داشته باشد.

کپی نکنید

 ایجاد یک تجربه کاربری جذاب که به هیچ وجه از کپی نباشد، کمی سخت است. این که آیا از محتوای کمی استفاده کنید که تکراری و کپی نباشد بهتر است یا از محتوای بسیار طولانی ای که بیشتر آن کپی و تکراری باشد. شما باید مطمئن شوید که کدام مورد برای کاربرانتان مفید تر است.

ادغام اجتماعی

مخاطبان خود را برای تبلیغ محصولات خود، ارائه مطالبشان و ارتباط با مشتریان دیگر آزاد بگذارید. آمازون این کار را از طریق بخش Q & A و همچنین بخش نظرات آزاد انجام میدهد. اثبات اجتماعی راه طولانی در جهت بهبود تعامل با مشتریان موثر، است.

تجربه را شخصی کنید

وقتی از فرم نظر سنجی استفاده می کنید کاربران احساس ارزشمندی می کنند. در نظر بگیرید که در مورد خروجی هدفتان یک نظرسنجی داشته باشید که از آنها می خواهد به چند سوال کوتاه درباره تجربه شان در وب سایت پاسخ دهند. از این بینش مشتری برای بهبود UX سایت نیز می توان استفاده کنید.

سفارشی سازی پیشنهاد

سفارشی سازی در هر شکل، بخش بزرگی از شخصی سازی تجربه کاربر است تا جذابیت بیشتری برای هر مشتری کسب شود. این ویژگی می تواند شامل اجازه دادن به کاربر برای سفارشی سازی تجربه بصری سایت یا سفارشی کردن محصولاتی که آنها خریداری می کنند، باشد. 

 

 

 

تعداد بازدید: 798
2.5/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification