ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
5 تاکتیک بهینه سازی و SEO وب سایت

جای تعجب ندارد که ورود به وب سایت شما عامل اصلی بالا رفتن نرخ تبدیل و افزایش درآمد است. از این گذشته، اگر افراد به صورت آنلاین از مشاغل شما بازدید نمی کنند، مطمئناً زیاد از خریدهای تجارت الکترونیک استقبال نمی کنند.

با این حال، به نظر می رسد که اکثر مشاغل در سال 2018 برای افزایش ترافیک وب سایت خود به بهینه سازی موتور جستجو (seo) روی می آوردند.

اکنون، seo یک استراتژی رشد دیجیتال مؤثر است. طبق گفته Net Marketshare، گوگل به تنهایی 72 درصد از کل ترافیک جستجوی دسک تاپ جهانی را به وب سایت ها در سال گذشته رسانده است. با این حال، با رشد اینترنت، شرکت های بیشتری به مبارزه برای رسیدن به رتبه 1 گوگل تلاش می کنند اما در هنگام طراحی سایت، کلمات کلیدی مشابه را ارائه می دهند که این کار شانس رتبه بندی در گوگل به اندازه قابل توجهی کاهش می یابد. بنابراین، به نفع برنده است که راه های دیگری برای افزایش ترافیک سایت را کشف کنید.

قبل از اینکه بازاریابان اقدام به ایجاد یک فعالیت جدید در زمینه ترافیک سایت کنند، ابتدا باید از ترافیک و تحلیل های فعلی خود استفاده کنند. از مشخصاتی مانند Google Analytics و SEMRush استفاده کنید تا مشخص کنید که ترافیک شما از کجا می آید، چه مدت کاربران در جستجوی سایت شما و صفحات وب و مطالبی مورد علاقه شان می باشند و همینطور هنگام وب گردی کاربر به طور معمول از سایت شما خارج می شوند. دسترسی به این اطلاعات شما را قادر می سازد تا از استراتژی بهتر و قوی تری در کانالهایی که مورد بررسی قرار خواهیم داد و نرخ کلیک بالقوه شما را بهبود ببخشید، استفاده کنید.

شما می توانید با این پنج استراتژی، میزان ترافیک وب سایت را افزایش دهید:

  1. وبلاگ نویسی را شروع کنید

بعد از طراحی وب سایت وبلاگ نویسی در وب سایت را شروع کنید زیرا این کار به هدف می رسد. این کار باعث افزایش PR می شود و اعتبار شما را به عنوان یک متخصص در صنعت و فضای عمومی بهبود می بخشد. همچنین باعث افزایش آگاهی از برند می شود و شرکت شما را در معرض مشتریان بالقوه جدید قرار می دهد و به طور چشمگیری باعث افزایش رتبه سئو از طریق لینکهای برگشتی به سایت شما می شود.

برای وبلاگ نوشتن به طور مؤثر، مشاغل و وب سایت های خود را پیدا کنید تا با مخاطبان و یا صنعت های مشابه هدف مشترکی داشته باشید که این امر به خودی خود باعث ترافیک بالا رفتن ارزش وبسایت شما می شود. اگر مشاغلتان یک وبلاگ دارد، می توانید با دیگر کارشناسان صنعت قابل اجرا مصاحبه کرده و مصاحبه شوندگان و شرکت های آنها را تشویق کنید تا مصاحبه ها را در رسانه های اجتماعی و صفحات مطبوعاتی خود به اشتراک بگذارند.

از معیارهای ماهانه خود بپرسید که چه مواردی را برای مراجعه به وب سایت شما نشان می دهند، چه چیزی به شما اختصاص داده می شود و آیا مقاله شما را در کانال های رسانه های اجتماعی خود قرار می دهند یا خیر.

  1. در رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری کنید

رسانه های اجتماعی بازاری روبه رشد برای مشاغل آنلاین است. از این گذشته، طبق گفته های Sprout Social، رسانه های اجتماعی مستقیماً 74 درصد از تصمیمات خرید مصرف کنندگان را تحت تأثیر قرار می دهند. سیستم عامل های مختلف رسانه های اجتماعی می توانند به عنوان یک برند سازنده عمل کنند، این امر بر وفاداری و ترافیک طولانی مدت برند  و همچنین کلیک سریع و ترافیک تأثیر می گذارد.

اطمینان حاصل کنید که در شبکه های اجتماعی در حال ارسال نسخه جمعیتی خود هستید. برخی تحقیقات سریع در بازار باعث شفاف سازی این کریستال می شوند. علاوه بر این، به نوشته های ارگانیک نیز اعتماد نکنید. بسیاری از الگوریتم های رسانه های اجتماعی پست های شغلی را به پایین مقالات می کشانند و شرکت ها را برای پرداخت هزینه های تبلیغاتی مجبور می کنند. با این حال، رسانه های اجتماعی پولی مانند تبلیغات فیس بوک یکی از ارزانترین اشکال تبلیغات آنلاین است و در صورت اجرای خوب می تواند بازده قوی سرمایه گذاری را فراهم کند. نکته اصلی یافتن یک شرکت بزرگ بازاریابی رسانه های اجتماعی برای ایجاد یک استراتژی مؤثر است.

  1. از بازاریابی ایمیل استفاده کنید

اگرچه اختلاف نظر در مورد بازده دقیق بازاریابی با ایمیل برای سرمایه گذاری وجود دارد اما همه منابع موافق هستند که این یکی از مفیدترین ابزارهای بازاریابی است و بازده بالایی را برای سرمایه گذاری فراهم می کند. برندها می توانند با یک انفجار ایمیل یا خبرنامه، محصولات و خدمات یا حتی ابتکارات بازاریابی محتوای خود را تبلیغ کنند.

برای به حداکثر رساندن مزایای بازاریابی از طریق ایمیل، آزمایش A / B، تقسیم بندی و شخصی سازی را امتحان کنید. این تاکتیک ها باعث ایجاد رابطه شخصی تر بین شما و مشتریان خواهد شد و به شما کمک می کند تا محتوا و خطوط موضوعی را که اثر بخش است را تعیین کنید و ایمیل های خود را برای کسانی ارسال کنید که مشترکین شما باشند و به احتمال زیاد هم آنها را باز کنند و هم با آنها درگیر شوند.

  1. ادغام محتوای ویدیو

فیلم نوعی بازاریابی محتوا بسیار مؤثر و در عین حال مورد استفاده نیست. اگرچه بسیاری از مشاغل روی وبلاگ ها و دنبال کنندگان اینستاگرام خود تمرکز دارند. به عنوان مثال: ابتکارات ویدیویی تعداد زیادی از اشتراک و بازدید را دریافت می کنند. براساس گزارش بازاریابی حالت ویدیوی HubSpot ، 76 درصد از بازاریابان می گویند که محتوای ویدیویی باعث افزایش ترافیک به وب سایت آنها شده است.

تراشیدن راه اندازی هری یک مثال عالی از جذاب کردن بازاریابی ویدیویی است. این فیلم کوتاه، مصرف کنندگان را با مارک آشنا می کند، لحن سبکی و بازیگوش را تنظیم می کند و مشتریان بالقوه را در مورد منشاء شرکت در یک عکس فوری جذاب آگاه می کند. این شرکت هوشمندانه آن را مستقیماً در وب سایت خود جاسازی کرده و آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته است.

فیلم های زیادی وجود دارد که می توانید در این استراتژی کمک کند که از جمله ی این ها فیلم های مارک، کلیپ های کوتاه رسانه های اجتماعی، تبلیغات، اطلاع رسانی در مورد و آن است. علاوه بر این، اگر متناسب با نام تجاری شما باشد، یک قدم جلوتر بروید و وبینارها را ارائه دهید. این امر باعث جذب دیجیتالی مشتریان می شود و ارزش بالایی را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد و حتی امکان جمع آوری ایمیل را نیز به شما می دهد که می تواند در مرحله سوم در بالا به شما کمک کند.

  1. تبلیغات آنلاین

در حالی که استراتژی های ارگانیک و بدون پول که باعث ترافیک می شود رویای همه برندهاست، گاهی اوقات  شما فقط نمی توانید تبلیغات را ضرب و شتم کنید. خوشبختانه ما روزهای بیلبوردهای تبلیغاتی و کمپین های Mad Men را پشت سر گذاشتیم. درعوض به روشهای تبلیغاتی منحصر به فرد مانند بازاریابی و تبلیغات آنلاین نگاه می کنیم.

طبق گفته ReTargeter، تنها 2 درصد وب سایتها در اولین بازدید به نرخ بالای تبدیل وارد می شوند. هر دو بارگیری مجدد و بازاریابی به کوکی ها، که در مرورگرها رها شده است، اعتماد دارند تا کاربران اطراف وب را دنبال کنند. بارگیری مجدد به تبلیغات مصرف کنندگان برای وب سایت شما کمک می کند و آنها را به بازدید مجدد از مقصد ترغیب می کند. در همین حال، بازاریابی مجدد بر اساس فعالیت خود در وب سایت شما یک ایمیل سرپرستی برای کاربران ارسال می کند.

اگرچه بهینه سازی موتورهای جستجو مؤثر است و همه مشاغل با حضور آنلاین باید روی آن سرمایه گذاری کنند اما سئو (SEO) کار نهایی نیست. وقتی صحبت از تردد وب سایت حرفه ای است، همه چیز باید انجام شود. با سرمایه گذاری در رسانه های اجتماعی، پست های وبلاگ، بازاریابی منظم ایمیل، محتوای ویدئویی و تبلیغات دیجیتال، مطمئناً بدون ایجاد رقابت آشکار که با کلمات کلیدی SEO همراه است، ترافیک سایت افزایش پیدا می کند.

تعداد بازدید: 977
نویسنده: هانیه سهرابی
2.8/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification