ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
5 راز برای طراحی یک وب سایت برتر

از مهمترین نکات طراحی وب، به پنج مورد از آن ها که از همه مهم تر هستند اشاره می کنیم: ظاهر، قابلیت استفاده، محتوا، ویژگی منحصر بفرد، و مطابقت با استانداردها.

وب سایت باید ظاهری خیره کننده، آسان برای حرکت، بدون اشکالا و پر از اطلاعات باشد.

در قسمت پایین به 5 راز مهم برای برتری وبسایت اشاره می کنیم

  1. استفاده از فضای سفید

شما باید به صورت عمدی و استراتژیک از فضای سفید در سایت خود استفاده کنید تا عناصر کلیدی هر صفحه به صورت برجسته نمایش داده شود.

فضای سفید فضاییست که جاهای خالی در داخل و اطراف عناصر مختلف در صفحه وب را نشان می دهد، این رنگ نه تنها ظرافت صفحه و سایت شمارا نشان می دهد بلکه موفقیت تجارت شما در وب سایت را نیز بیشتر می کند و همینطور طبق مطالعات دانشگاه ایالتی ویچیتا، درک خواندن را نیز بهبود می بخشد. چند وبسایت بزرگ دیگر که به صورت موثر از فضای سفید استفاده می کنند، Squarespace،Medium  است که موتور جستجوی مورد علاقه همه است.

داشتن یک صفحه وب به صورت پیچیده و شلوغ ممکن است موجب شود کاربران احساس خشم کنند و کلافه شوند، بنابراین داشتن یک وبسایتی که به سادگی طراحی شده و مقدار زیادی فضای سفید دارد، مخاطبان شما را تشویق به ماندن و جستجو در آن کند.

  1. ناوبری ساده

 محصولات شما باید به راحتی در صفحه اصلی قابل دسترس باشد و همینطور نوار ناوبری باید برای استفاده در هر دو سیستم عامل دسکتاپ و تلفن همراه قابل دیدن باشد.

یکی از راه های آزمایشی که بفهمیم آیا سایت قابل استفاده و پر بازدید هست یا خیر؟ باید بفهمیم که قانون سه ثانیه وب را گذرانده است یا خیر.

 قوانین سه ثانیه ای که توسط طراحان وب در دهه 1990 به نمایش گذاشته شده و در حال حاضر به طور گسترده در سراسر جامعه استفاده می شود، این قانون تعیین می کند که وب سایت شما توانسته در حدود سه ثانیه توجه بازدید کننده خود را جلب کند خیر؟

 همچنین وب سایت خود را با دوستان و خانواده امتحان کنید تا ببینید چه مدت زمان لازم است تا با قسمت های مختلف سایت ارتباط برقرار کنید و کار های ساده را انجام دهید.    

  1. بازدید کنندگان را با ویژگی های منحصر به فرد خود روبرو کنید

هیچ کس دوست ندارد زمانی که وارد سایت می شود با یک دیوار شلوغ، پر از متن و عکس های تمام نشدنی روبرو شود. بنابراین، حتما قانون 3 ثانیه را به محتوای خود اضافه کنید تا صفحه واضح و سازماندهی شود و جذابیت آن افزایش یابد.

برای مثال، اگر شما یک وب سایت تجارت الکترونیک را طراحی می کنید، بهتر است در سایت چند نقل قول از کیفیت کارتان برای بررسی مشتریان، یک یا دو معامله خاص خودتان، کد کوپن و یا  چند تبلیغ خاص را قرار بدهید. در نتیجه خوانندگان شما بلافاصله انگیزه های بیشتری برای رفتن به  مرحله بعدی و خرید محصول خود پیدا می کنند.

  1. اولویت بندی سرعت و سادگی                                                                                                    

یکی از جنبه هایی که اغلب در هنگام ارزیابی نادیده گرفته می شود، ویژگی سرعت است. برای وب سایت های تجارت الکترونیک به خصوص، طولانی بودن زمان بارگزاری صفحه ی وب سایت می تواند باعث کاهش جذابیت و بازدید آن شود که در نتیجه ممکن است درآمد کلی شرکت نیز کاهش یابد. طبق مطالعه ای توسط Akamai انجام شده به این نتیجه رسیده است که 40 درصد از خریداران آنلاین وب سایت زمانی که بارگزاری آن بیشتر از سه ثانیه طول بکشد سایت را ترک می کنند و از خرید منصرف می شوند و 52 درصد از کسانی که به تحقیق پاسخ داده اند می کوشیند که سرعت بارگزاری کم وفاداری آن ها را به سایت کم می کند. پس مهندسان شما  باید برای افزایش سرعت بر روی آن بیشتر کار کنند.

داشتن یک فرآیند ساده و پرداخت آسان، کلید افزایش مشتریان سایت و بالا بردن جذب کاربر برای سایت است. فرایند پرداخت ساده ی سایت، باعث می شود که مشتریان به راحتی و بدون دردسر محصول مورد نیاز خود را خریداری نمایند.  به عنوان مثال در سایت آمازون برای خرید  کافیست که یک کلیک را فشار دهید تا فرایند پرداخت را به شکل خیلی ساده تکمیل کنید.

  1. طراحی ریسپانسیو                                                                      

طراحی پاسخگوی سایت نه تنها باعث می شود که کاربران با صفحات وب شما از طریق دستگاه های مختلف ارتباط برقرار کنند، بلکه ممکن است ترافیک موتور جستجو را افزایش دهند و بازدید سایت را بالا ببرد. برای آشنایی با این نوع طراحی به نمونه هایی از این نوع وب سایت ها نظیر De Beers و The Boston Globe رفته و آن ها را بررسی نمایید.

                                                           

تعداد بازدید: 1223
3.0/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification