ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
5 روش روانشناسی برای بهبود نرخ تبدیل Conversion Rate وبسایت

روانشناسی انسانی نقش تعیین کننده ای در تعیین نوع تجربه بازدید کننده سایت شما دارد. بهینه سازی طراحی وب سایت که از اصول روانشناسی و بازاریابی عصبی استفاده می کند، تأثیر بسزایی در نرخ تبدیل وب سایت شما دارد.

آگاهی از چگونگی عملکرد مغز انسان و روانشناسی عملکردها، لازمه این است تا افراد بتوانند بر روی دکمه call to action در وب سایت خود کلیک کنند و اطمینان حاصل کنند که خط لوله CRM شما با لامپ های تازه پر شده است.

در حال حاضر تحقیقات زیادی در زمینه روانشناسی صورت می گیرد و ما می توانیم از هک های روانی که به بازدیدکنندگان وب سایت شما علاقه نشان می دهند و در نهایت تبدیل می شوند، توجه نشان دهیم. در اینجا لیستی از استراتژی هایی وجود دارد که هنگام طراحی سایت خود باید آن ها را در نظر داشته باشید.

  1. حواس پرتی طراحی را رایگان نگه دارید

طبق تئوری تسلط شناختی فرد به احتمال زیاد یک وظیفه ساده تر را ترجیح می دهد که نیاز به فشار کمتری نسبت به یک کار پیچیده دارد و نیاز به پردازش ذهنی بیشتری دارد. اگر به نظر می رسد وب سایت SaaS شما برای درک و شهودی آسان است، شانس تبدیل افزایش می یابد.

مغز ما با هرج و مرج می جنگد. اصول طراحی مینیمالیستی اطمینان می دهد که وب سایت شما عاری از عناصر منحرف است. ساماندهی مطالب در وب سایت به شیوه ای دوستانه با بیننده تضمین می کند که بازدید کنندگان وب سایت شما می توانند به راحتی از طریق مرور اطلاعات بدون ایجاد هرج و مرج بر روی آنها بمباران شوند.

طراحی بصری ساده دو مزیت دارد. ابتدا، مانع از پرش بازدید کنندگان از سایت می شود زیرا آنها از پیچیدگی غافل می شوند. ثانیا، یک طراحی بدون حواس پرتی تضمین می کند که توجه بازدید کننده دقیقاً به جایی که می خواهید بروید هدایت می شود، بنابراین شانس تبدیل را بهبود می بخشد.

  1. تعداد انتخاب ها را محدود کنید

قانون هیک بیان می کند که زمان لازم برای تصمیم گیری فرد با تعداد انتخاب های ممکن متناسب است. مغز انسان هنگامی که با فراوانی در انتخاب روبرو می شود، به سمت ضربه می رود. در صورت انتخاب بیش از حد، سرانجام غرق می شوید و فلج تصمیم گیری رخ می دهد، که مانع از ظرفیت تصمیم گیری می شود.

در یک تحقیق پژوهشی که به عنوان "پارادوکس انتخاب ها" شناخته می شود، خیلی از گزینه ها تعداد بازدید کنندگان را افزایش می دهد، اما تصمیم واقعی برای تبدیل یا خرید کم است. از طرف دیگر، هنگامی که تعداد گزینه های موجود کمتر می شود، تعداد افراد هم کاهش می یابد، اما تبدیل های واقعی انجام می شود و افزایش می یابد.

یک تماس واضح و قابل انجام برای اقدام CTA  داشته باشید و مطمئن شوید مناطقی که گزینه های خود را برای بازدید کنندگان خود ارائه می دهید به عنوان مثال ، صفحه پرداخت یا صفحه قیمت گذاری گزینه های در دسترسی داشته باشند.

  1. احساس اضطرار ایجاد کنید

شرایط فوری ما را وادار به اقدام می کند. فوریت ها باعث بیزاری در برابر ضرر می شود، که عموماً با عنوان "ترس از دست دادن" شناخته می شود. هنگامی که در اعتدال و ترکیب با یک پیشنهاد ستاره ای مواجه شوید، باعث فوریت یک روش موثر برای فشار آوردن به بازدید کنندگان می شود و باعث افزایش نرخ تبدیل می شود.

برای مدت زمان محدودی، چیزی با ارزش ارائه دهید و بگویید کتابهای الکترونیکی رایگان یا یک دوره آموزش الکترونیکی رایگان برای مدت زمان محدودی برای بازدید کنندگان می باشد. با این کار شما موفق شده اید که مشتریان بالقوه خود را به جای جذب کنید.

  1. آنها را در مسیر کمترین مقاومت رهبری کنید

طراحی وب سایت باید بصری و به راحتی قابل پیمایش باشد. این امر می تواند با اطمینان از طراحی سایت و قرار دادن عناصر مختلف از "قانون تجربه گذشته" پیروی کند. تجربیات قبلی بر تفسیر ما از تجربیات فعلی تأثیر می گذارد و هر گونه آزار از تجربیات شناخته شده باعث جلب توجه بازدید کننده می شود.

رفتار طبیعی کاربر هنگام مرور هر وب سایت این است که مطالب موجود در صفحه را با الگوی F شکل بخواند. قرار دادن مطالب وب سایت در امتداد مرز بالا و چپ وب سایت حداکثر شانس جلب توجه را دارد. قرار دادن عناصر مهم در امتداد "F" مسیری با حداقل مقاومت و ر احت به بازدید کنندگان ارائه می دهد و آنها را از طریق وب سایت شما راهنمایی می کند.

شما می خواهید این روند را به ساده ترین شکل ممکن انجام دهید تا مطمئن شوید بازدید کننده به مشتری تبدیل می شود. فرآیند پرداخت را یکپارچه کنید، قسمتهای فرم را بهینه سازی کنید تا فقط به حداقل اطلاعات برای رسیدن به مقصد نیاز داشته باشید، در واقع هر مرحله که می تواند باعث اصطکاک و کندی و سختی کار شود را حذف کرده و از تبدیل شدن نهایی کاربر جلوگیری می کند.

  1. از احساسات انسانی استفاده کنید

استفاده مؤثر از تصاویر مربوطه باعث ایجاد تابش احساسی در بین بازدید کنندگان می شود و به آنها کمک می کند تا با برند شما طنین انداز شوند. انسانها به طور مداوم و به صورت ناخودآگاه در جستجوی انسانهای دیگر هستند. از تصاویر انسانی نه تنها برای افزایش احساسات انسانی، بلکه برای جلب توجه بازدید کننده در جایی که می خواهید استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر تصویری دارید که در آن شخص به دنبال دکمه CTA شماست، توجه بازدید کننده به طور خودکار به آنجا هدایت می شود، زیرا آنها به صورت ناخودآگاه نگاهش شخص را در تصویر می بینند.

داشتن چهره های شاد در وب سایت باعث ایجاد روحیه احساسی و تلفیقی با برند شما می شود و به بازدید کنندگان نیز کمک می کند تا با سایت در ارتباط باشند. استفاده از تصاویر مناسب برای مشتری به عنوان اثبات اجتماعی به همراه توصیفات نیز ابزاری عالی برای ایجاد اعتماد و اعتبار و همچنین فشار آوردن به بازدید کنندگان از وب سایت خود برای کلیک و تبدیل است.

هیچ فرمول واحدی برای اطمینان از طراحی وبسایت موفقیت آمیز که باعث ایجاد تبدیل برای تجارت شما شود وجود ندارد. استفاده از قدرت روانشناسی برای درک و اهرم احساسات انسانی ابزاری عالی برای ایجاد تبدیل است. این هک های روانی را در وب سایت خود امتحان کنید، آزمایش A / B را انجام دهید و بفهمید چه چیزی برای شرکت شما بهتر است.

تعداد بازدید: 958
نویسنده: هانیه سهرابی
4.3/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification