ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
5 عنصر اصلی که هر وب سایت تجاری کوچک باید داشته باشد

شغل شما ممکن است اندک باشد اما یک وب سایت تجاری دیگر اختیاری نیست حتی اگر به یک مشتری محلی خدمت می کنید  و هیچ مقصدی برای فروش محصولات یا خدمات به صورت آنلاین ندارید.

در اینجا پنج مورد ضروری است که هر وب سایت تجاری کوچکی باید آن را شامل شود:

  1. یک صفحه اصلی قدرتمند

صفحه اصلی وب سایت اولین احساسی است که به دنیای آنلاین در مورد شغل خود می دهید: باید به وضوح تصویر مارک تجاری را از طریق تصاویر جذاب و کپی کردن نشان دهید. این کار را با موارد زیر میتوان انجام داد:

  • کاری که سایت انجام می دهد
  • چه کسی به آن خدمت می کند
  • چرا این طراحی سایت را انجام دادیم و سایت را به وجود آورده ایم
  • چرا مشتری باید از آن مراقبت کند

روشهای خلاقانه بسیاری برای نزدیک شدن به صفحه اصلی شما وجود دارد اما باید این موارد را شامل شود: آرم شرکت، شرح مختصری از شغل و یک منوی ناوبری که کاربران را به سمت صفحات مهم دیگر در سایت هدایت می کند.

اکنون که حداقل 68 درصد کاربران دارای تلفن های هوشمند هستند، طبق گزارش مرکز تحقیقات پیو، وب سایت باید دارای ویژگی های طراحی پاسخگوی تلفن همراه باشد که اطمینان از مشاهده و پیمایش آسان بر روی صفحه نمایش های کوچکتر به عنوان جهت گیری رایانه های رومیزی سنتی را آسان می کند.

  1. ناوبری کاربر پسند

این که آیا منوی پیمایش در قسمت بالای سایت یا در نوار کناری گسترش می یابد فرقی نمی کند اما باید مکان یابی بازدید کنندگان سایت آسان باشد باید شامل دسته بندی های منطقی باشد که پیدا کردن اطلاعات مورد نظر برای کاربران سایت ساده باشد.

در نظر بگیرید که چگونه می توانید منوی ناوبری و دسته بندی ها و احتمالاً زیر شاخه ها)را به بهترین شکل ممکن تنظیم کنید و آن ها را بعد از طراحی وبسایت و بر اساس سؤالات متداولی که ممکن است یک مشتری جدید از شغل شما بپرسد ساختار دهید. مثلا:

  • چه دسته وسیعی از کالاها یا خدمات را می فروشید؟
  • هزینه آن محصولات یا خدمات چقدر است؟
  • شغل شما در کجا واقع شده است، ساعت کار آن چیست؟
  • مشتریان چگونه اقلام یا خدمات را خریداری می کنند و چه نوع پرداختی را می پذیرید؟

در حالت ایده آل، یک ناوبری ساده باید از توالی منطقی و عناوینی استفاده کند که به مشتریان کمک می کند تا به راحتی بخش وب سایت را بازدید و شناسایی کنند.

  1. ویژگی های جستجو

علاوه بر منوی پیمایش سایت، یک ویژگی جعبه جستجو را نیز درج کنید تا مشتریان بتوانند در هنگام جستجوی منوی ناوبری کلمات کلیدی یا عباراتی را تایپ کنند تا اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند. هنگامی که مشتریان، محتوای مورد نیاز خود را در جعبه جستجو تایپ می کنند به آنها صفحات مربوطه برای بازدید ارائه می شود، بنابراین مجبور نیستند به صورت دستی جستجوی خود را انجام دهند. هرچه محتوای بیشتری در سایت خود داشته باشید که به تمام کلید واژه های ممکن آدرس دهد، در ویژگی های جعبه جستجو سودمندتر می شوید.

  1. دسترسی به راهنما

با وجود مزایای بازاریابی که یک وب سایت به مشاغل کوچک و مشتریان آنلاین ارائه می دهد، مواقعی وجود دارد که مشتریان بخواهند با یک انسان ارتباط برقرار کنند. در صورت داشتن وب سایت، شما باید گزینه اتصال از طریق تلفن، ایمیل و در محل فیزیکی را داشته باشد. رسانه های اجتماعی امروز گزارش می دهند که 93 درصد از مشاغل کوچک آدرس الکترونیکی را منتشر نمی کنند که مشتریان بتوانند از آنها برای ارتباط استفاده کنند.

  1. صفحه سؤالات متداول

هرچه بیشتر با مشتریان به صورت آنلاین و خارج از کشور درگیر شوید، الگوی بیشتری را در انواع اطلاعاتی که مشتریان به دنبال آن هستند حس می کنید و سؤالاتی که در رابطه با محصولات یا خدمات شما ایجاد می شود. صفحه ای از سؤالات متداول و پاسخ های آنها را در سایت خود پیشنهاد دهید تا اطلاعات دقیق مورد نیاز خود را برای مشتری آسانتر کند.

وب سایت کسب و کار کوچک روشی مقرون به صرفه و مؤثر برای گسترش دسترسی و پتانسیل آنلاین شما برای بازاریابی مشتریان است. با این وجود برای تأثیر مثبت نیاز به چند عنصر مهم دارد. این پنج عنصر مهم وب سایت را در سایت خود بگنجانید تا بتوانید یک حضور آنلاین را ایجاد کنید که مشتریان را مستقیماً به سمت کسب و کارتان سوق می دهد.

 

تعداد بازدید: 1601
نویسنده: هانیه سهرابی
2.5/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification