ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
روش انتقال دامنه از یک رجیستراری به رجیستراری دیگر

دامنه ها را می توان با توجه به ثبت کننده به دو گروه تقسیم کرد:

  • دامنه های با پسوند ir
  • دامنه های با پسوندی به جز ir

متولی ثبت دامنه های پسوند ir در ایران موسسه فیزیک نظری به آدرس nic.ir می باشد که روش ثبت دامنه با پسوند ir  را جداگانه آموزش داده ایم.

در اینجا آموزش انتقال دامنه های غیر ir را بررسی خواهیم کرد.

وقتی شما یک دامنه با پسوندی مثل .com از یک شرکت ایرانی خریداری می کنید این شرکت خود یک رسلر یا نمایندگی فروش از یک شرکت بزرگتر خارجی است و در اصل دامنه شما توسط آن شرکت خارجی که به آن رجیسترار می گویند ثبت می شود. شرکت های ایرانی هر کدام نماینده فروش یک رجیسترار هستند. وقتی به هر دلیلی (معمولا تغییر صاحب دامنه) می خواهید دامنه را به یک شرکت ایرانی دیگر منتقل کنید اگر شرکت های مبدا و مقصد هردو از یک رجیسترار نمایندگی گرفته باشند ممکن است فرآیند انتقال سریعتر انجام می شود ولی اگر از شرکت های متفاوت صاحب نمایندگی باشند فرآیند انتقال ممکن است تا 5 روز طول بکشد.

انتقال دامنه از یک رجیسترار

برای شروع انتقال دامنه ابتدا باید در مبدا دامنه را از حالت قفل (lock) خارج کنید. (اگر در این حالت قرار دارد) و بعد کد انتقال (Authorization code) را دریافت کنید. در پنل دامنه مقصد جایی برای انتقال دامنه به آنجا وجود  دارد. در صفحه مورد نظر دامنه و کدانتقالی که دریافت کردید را وارد کنید. دقت کنید هزینه انتقال دامنه از یک رجیسترار به یک رجیسترار دیگر معادل ثبت دامنه می باشد و با هر بار انتقال دامنه، یکسال تمدید نیز می شود بنابر این اگر صورتحسابی در پنل مقصد ایجاد شد باید آن را پرداخت کنید. بعد از این مرحله یک ایمیل برای تایید به صاحب دامنه در پنل دامنه مبدا می رود که یک لینک است که باید آن را تایید کند. ممکن است این ایمیل با چند ساعت یا حتی چند روز تاخیر برسد. بعد از تایید از رجیسترار مبدا یک ایمیل از طرف رجیسترار مقصد نیز برای تایید ارسال می شود که باید انجام شود. با تایید دوم عملا کار خاصی باقی نمی ماند و بعد از چند ساعت یا چند روز کار انتقال به طور کامل انجام می گیرد و رجیسترار و ثبت کننده جدید به طور کامل دامنه را در اختیار بگیرد.

هنگام ثبت یا انتقال دامنه باید در ورود اطلاعات نهایت دقت را داشته باشید. مخصوصا ایمیلی که وارد می کنید باید صحیح و همیشه در دسترس باشد. اگر به هر دلیلی به این ایمیل دسترسی نداشته باشید به این سادگی نمی توانید دامنه را به رجیسترار دیگری منتقل کنید. کسی که به ایمیل دسترسی دارد صاحب دامنه به حساب می آید. بعد از اینکه دامه را به رجیسترار جدید منتقل کردید در صورت امکان آن را در حالت lock قرار دهید. دامنه های مهمی که در اختیار دارید و قصد فعالیت طولانی مدت با آن دارید را چند ساله تمدید کنید. تاریخ های تمدید دامنه را به خاطر داشته باشید و ایمیل خود را مرتب چک کنید.

تعداد بازدید: 1804
3.3/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification