ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
ساختن وب سایت_قسمت دوم


نشانی وب (URL) مطلق در مقایسه با نشانی وب نسبی


آیا می توانید حدس بزنید نشانی وب مطلق صفحه اینترنتی با عنوان "bookcases.html" چه می شود؟ این نشانی برای نام دامنه "www.mystore.com" خواهد بود:

http://www.myStore.com/products/bookcases.html


فقط کمی راجع به این مطلب فکر کنید تا انشاالله آن را بفهمید. اگر همین الان این مطلب را نفهمیدید، نگران نباشید، در آینده خواهید فهمید.
 

نشانی وب نسبی


نشانی وب نسبی در حقیقت آدرسی ناتمام است که ارتباط با صفحه ای دارد که لینک خود را در آن قرار دادید. بنابراین اگر بخواهید از صفحه index.html این وب سایت لینکی به صفحه bookcases.html ایجاد کنید، نشانی وب نسبی شما خواهد بود:


products/bookcases.html


در واقع شما به موتور های جستجو می گویید که صفحه ای از html که می خواهید بارگذاری شود در پوشه محصولات قرار دارد. با لینک ها و پوشه های وب سایت خود آنقدر بازی کنید تا همه چیز برایتان روشن شود. این امر مهم است زیرا اگر آدرس ها را اشتباه وارد کنید، صفحات بارگذاری (load) نخواهند شد.

از آنجایی که صفحه contact.html در یک سطح با صفحه index.html قرار دارد، تنها کافی است نام فایل html را در لینک آدرس قرار دهیم.

خلاصه فرایند ساخت وب سایت


حالا که تا اندازه ای با مسائل ابتدایی و تئوری طراحی وب سایت آشنا شدیم، وقت آن است به سراغ 10 گامی برویم که برای ساخت و بالا آوردن سایت در تارنمای جهانی (World Wide Web) به آنها نیاز خواهید داشت.


1- هدف از ایجاد وب سایت را مشخص کنید


زمانی که پروژه طراحی وب را شروع می کنید، باید در ابتدا به وضوح مشخص کنید که چه اهدافی از انجام این کار در سر دارید. دانستن اهداف بر انتخاب هایی که در زمان ساخت وب سایت می کنید تاثیر خواهد گذاشت و در نهایت به موفقیت یا شکست این پروژه کمک خواهد کرد.
ممکن است هدف از اجرای پروژه طراحی وبسایت امری واضح به نظر برسد ولی وب سایت های زیادی وجود دارند که مشخص است در ابتدای فرایند ایجادشان هدفی مشخص وجود نداشته. بنابراین نتیجه وب سایتی است بدون نظم و سازماندهی مناسب که ساخت و نگهداری آن مشکل است.
بنابراین اگر هدف، به طور مثال، ایجاد سایتی برای تجارت الکترونیک باشد که محصولاتی را به فروش می رساند، شما به عنوان طراح سایت باید مسائلی از قبیل مسائل زیر را در نظر بگیرید:
1. آیا نیاز به قابلیت استفاده از کارت های اعتباری در طراحی سایت فروشگاهی خود دارید؟
2. آیا نیاز به استفاده از سبد خرید به منظور ثبت سفارشات در طراحی فروشگاه اینترنتی خود دارید؟
3. چند محصول در سایت شما به فروش خواهند رسید؟  
موارد بالا تنها یک نمونه هستند. نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که با تعریف هدف ساخت وب سایت، می تواند بهتر خود را آماده کرده و از ابزارهای مورد نیاز یا افراد بهتری جهت انجام کار بهره برید.


2- نمودار طراحی سایت خود را ترسیم کنید


ترسیم نموداری ساده از وب سایت هم به شما و هم به مشتری شما- اگر شما استخدام شده اید تا برای کس دیگری وب سایت بسازید-  کمک می کند تا راحت تر وب سایت را تجسم و عینی سازی کنید. هیچ چیز سخت و عجیب و غریبی نیاز نیست! تنها تعدادی خانه در نمودار که نشان دهنده صفحه های وب سایت هستند و تعدادی خط که این خانه ها را به هم متصل می کنند و نشان دهنده لینک های میان این صفحه ها هستند. غالبا از نمودارهای هرمی جهت نشان دادن مرتبه بندی سایت استفاده می شود که از صفحه خانه شروع می شود و به ترتیب تا پایین ادامه پیدا می کند.
منظور از صفحه خانه اولین صفحه ای است که کاربر در ابتدای ورود به سایت با آن مواجه می شود.

 

تعداد بازدید: 3355
نویسنده: رحیم عسگری
3.5/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification