ساناتک
راهکارهای تخصصی تحت وب
0
ساختن وب سایت_قسمت سوم

 

خلاصه فرایند طراحی وب سایت- ادامه

 

3. متون داخل وب سایت خود را نگارش کنید


قبل از شروع به نوشتن هر گونه برنامه ای در HTML، لازم است تا تمامی متونی را که می خواهید در وب سایت خود قرار دهید بنویسید (با هر برنامه واژه نگاری که دوست دارید)، زیرا این کار شما به فرایند طراحی سایت کمک می کند.
نکته مهم دیگر این است که قبل از بارگذاری متون بر روی سایت، حتما متن خود را بررسی کرده و نهایی کنید، چون ایجاد تغییر در متن در نرم افزارهای واژه نگار بسیار آسان تر از ایجاد تغییر در یک صفحه HTML است.

4. صفحه بندی پایه ای را که قرار است در تمام صفحات سایت استفاده شود مشخص کنید.


حالا که نمودار وب سایت خود را کشیده اید و متون صفحات آن را تهیه کرده اید، وقت آن است که صفحه بندی مقدماتی صفحه های وب سایت را انتخاب کنید. یک راه استفاده از ترتیب بندی های هنری غیر معمول و عجیب و غریب است (که بعضی وقت ها جواب هم می دهد) و راه دیگر که در اکثر مواقع جواب داده این است که از ترتیب بندی صفحات به صورت استاندارد استفاده کنید که افراد به آنها عادت دارند. این صفحه بندی می تواند حالت های زیر را داشته باشد:
1. نوار مربوط به قسمت های مختلف سایت در سمت چپ
2. نوار مربوط به قسمت های مختلف سایت در بالای صفحه
3. نوار مربوط به قسمت های مختلف سایت در سمت راست صفحه
زمانی که در انتخاب دچار تردید شدید، به نوع صفحه بندی کتاب ها فکر کنید.

5. زمینه رنگی و نوع فونت سایت را مشخص کنید


وظیفه بعدی شما بررسی رنگ های مورد استفاده و فونت نوشته های داخل وب سایت است. باید سبکی را انتخاب کنید که با محتوای سایت شما در ارتباط باشد. به عنوان مثال رنگ صورتی برای طراحی فروشگاه اینترنتی ابزار فروشی مناسب نیست، ولی شاید آبی فولاد فام برای آن مناسب باشد. نکته ای که باید مد نظر داشت این است که سبک و استایل سایت را باید قبل از ساختن صفحات سایت مشخص کرد، در غیر این صورت، خود را مشغول دوباره ساختن صفحه های سایت خواهید یافت.
بعدها در این دوره آموزشی به شما آموزش خواهم داد چگونه استایل طراحی وبسایت خود را از طریق شیوه نامه آبشاری (CSS) ارتقا دهید.

 

تعداد بازدید: 3525
نویسنده: رحیم عسگری
3.3/5 (4 رای)
20 راه برای افزایش سریع نرخ تبدیل وب سایتنحوه ایجاد و طراحی وب سایت شخصی4 راه برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت3 ابزار ساده برای طراحی سریع وب سایت4 مورد محتوایی برای انتشار در وب سایت جهت جلب توجه
ارسال نظر
verification